رئیس جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد

صافی نیوز / رئیس‌جمهور اوکراین خواستار مذاکرات فوری با روسیه شد و گفت که این تنها شانس مسکو برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهش در حمله به اوکراین است.

به گزارش صافی به نقل از فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بامداد امروز (شنبه) در یک پیام ویدئویی با تأکید بر لزوم گفت‌وگو با روسیه گفت که تنها فرصتی که روسیه برای مهار تبعات اشتباهات خود در زمینه اشغال اوکراین دارد برگزاری مذاکرات فوری صلح است.

وی در این پیام گفت: «مذاکرات جدی و معنادار در خصوص صلح در خصوص امنیت ما برای اوکراین، تنها شانس روسیه برای کاهش خسارات ناشی از اشتباهاتش است. زمان دیدار است، زمان گفت‌وگو است».

رئیس‌جمهور اوکراین ادامه داد که هزینه جنگ اوکراین، خسارات سنگینی برای روسیه به همراه خواهد داشت که احتمالاً چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد.

زلنسکی در این‌باره گفت: «زمان احیای تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین است در غیر اینصورت خساراتی که روسیه متحمل خواهد شد به قدری بزرگ خواهد بود که چندین نسل از پس جبران آن برنخواهند آمد».

از طرف دیگر، «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک تجمع در مسکو حضور یافت و ارتش روسیه را برای عملیات نظامی در اوکراین مورد تقدیر قرارد داد و گفت: «آنچه را که باید و نحوه انجام و هزینه آن را می‌دانیم و ما قطعاً تمامی برنامه های خود را محقق خواهیم کرد».

زلنسکی در واکنش به اظهارات پوتین گفت:‌«حرف‌های زیاد امروز در مسکو شنیده شد….راهپیمایی بزرگی صورت گرفت و می‌خواهم به یک جزئیات توجهات را جلب کنم. گزارش شده است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در راهپیمایی پایتخت روسیه شرکت کردند. ۱۰۰ هزار نفر در خیابان‌ها و ۹۵۰۰۰ نفر در استادیوم بودند. حدوداً همین تعداد نظامی روس در حمله به اوکراین شرکت کرده‌اند. فقط ۱۴ هزار جسد و دهها هزار زخمی و قطع عضوی در استادیوم مسکو را تصور کنید».

انتهای پیام/