راز قتل فیلمساز بانه ای و برادرش فاش شد

صافی - مردی که فیلمساز بانه ای و برادرش را به قتل رسانده بود ،پس از 24 ساعت دستگیر شد.

سرهنگ رسول کرمی چگینی اظهار داشت: با تلاش ماموران انتظامی این فرد 24 ساعت بعد از وقوع جنایت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه علت این جنایت اختلافات مالی از سوی قاتل اعلام شده است، افزود: قاتل قبل از ارتکاب به جرم مقتولین را با استفاده از اسپری بی هوش کرده و با خودروی متعلق به رحیم ذبیحی آنها را به خارج از شهر برده و در جاده روستایی نیزه رود خودرو را آتش زده و سپس به دره می اندازد.

سرهنگ کرمی چگینی اضافه کرد: این فرد با هویت اکبر عباس پور اهل مراغه و ساکن بانه است و با کیوان ذبیحی برادر رحیم دوست بوده است.

عصر جمعه گذشته یک دستگاه خودروی سواری دوو در محور بانه به آرمرده نزدیکی روستای نیزه رود به دلیل نامعلوم و نامشخص از جاده منحرف و به دره سقوط کرده و آتش گرفته بود.

در این حادثه به ظاهر رانندگی 2 نفر جانباختند که به گفته کیوان شمسی رئیس پزشکی قانونی بانه پس از بررسی های فنی و آزمایشات پزشکی هویت این 2 جانباخته شناسایی و مشخص شد جانباختگان رحیم ذبیحی کارگردان و فیلمساز بانه ای و برادرش کیوان ذبیحی هستند.

رحیم ذبیحی در سال 1381 اولین فیلم کوتاه خود را به نام«هاوار» ساخت که در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه صاحب نظران و منتقدان سینما قرار گرفت.

دریافت دیپلم های افتخار متعدد از دست سینماگران برجسته کشورمان و کسب جوایز از جشنواره های معتبر بین المللی به خاطر ساخت فیلم هایش در کارنامه کاری این فیلم ساز جوان و متعهد نشانه توانمندی او در ساخت فیلم بوده است.

آخرین ساخته رحیم ذبیحی فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» می باشد که یک فیلم مستند 40 دقیقه ای است و در سال 1390 برای صدا و سیمای مرکز کردستان تهیه و تولید شده بود.

این فیلم نامزد بهترین فیلم مستند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) بود که همزمان با هفته دفاع مقدس در روزهای 3 تا 7 مهر ماه جاری به مرکزیت استان کرمان در 64 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان برگزار ‌شد.

فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» همچنین در هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در شهر مشهد مقدس و در بخش مسابقه ملی جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» تهران 1391 نیز موفق به کسب رتبه برتر در بخش جنگ شد.

روستای نیزه رود در بخش آرمرده و 5 کیلومتری شهر بانه واقع شده است.