راهکارهایی برای خنک‌تر شدن کولر در فصل تابستان

صافی نیوز / تعویض پوشال می‌تواند تأثیر بسیاری در عملکرد کولرهای آبی داشته باشد. متأسفانه بعضی‌ها پوشال‌های کولرشان را چندین سال تعویض نمی‌کنند که این مسئله علاوه بر کاهش بازدهی کولر باعث ورود گرد و خاک به خانه هم می‌شود.

به گزارش صافی، تعویض پوشال می‌تواند تأثیر بسیاری در عملکرد کولرهای آبی داشته باشد. متأسفانه بعضی‌ها پوشال‌های کولرشان را چندین سال تعویض نمی‌کنند که این مسئله علاوه بر کاهش بازدهی کولر باعث ورود گرد و خاک به خانه هم می‌شود.

باید پیش از راه‌اندازی کولر آبی، سطوح داخلی و کف آن شسته و تمیز شود؛ چرا که این کار در هوادهی مطلوب کولر تأثیر بسیاری دارد. اگر سطوح داخلی کولرتان تمیز نیست، یک‌بار آب آن را تخلیه و بعد از تمیز‌کردن، دوباره کولر را راه‌اندازی کنید.

اجازه دهید پوشال کولر به‌مدت ۱۵دقیقه خیس بخورد و بعد کولر را روشن کنید. پوشال خیس می‌تواند هوای خنک‌تری را در کانال کولر تولید کندهنگام نصب کولر باید سایبانی برای آن درنظر گرفته شود. این کار علاوه بر محافظت از کولر در برابر نور آفتاب، در خنک‌تر‌کردن هوای کولر نیز تأثیر بسیاری دارد.

‌کولر ممکن است پس از چند سال، اندکی جابه‌جا شود. این‌جابه‌جایی معمولا به‌دلیل تکان‌هایی که موتور کولر به بدنه آن می‌دهد، ایجاد می‌شود. همراستا نبودن خروجی کولر با دهانه کانال، باد خنک را هدر می‌دهد، بنابراین یکی از مهم‌ترین نکاتی که حین سرویس کولر باید درنظر داشت، همراستابودن خروجی و دهانه کانال است که با کمک یک پارچه ضد‌آب و ضخیم مثل برزنت انجام می‌شود.

شیلنگ آب کولر‌ها اگر از نوع نامرغوب باشد، در آفتاب خشک شده و احتمالا بعد از یک سال آماده پاره شدن است. بهتر است شیلنگ آب کولر را هم عوض کنید و نوع مرغوب‌تر آن را بخرید که به شیلنگ یخچالی معروف است.

انتهای پیام/