شهردار تبریز خبر داد:

راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در تبریز

صافی نیوز - تبریز- شهردار تبریز از راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در فرهنگسرای الغدیر تبریز توسط شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش صافی نیوز، اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک ظهر امروز سه شنبه با مشارکت شهرداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی با حضور وزیر دادگستری در تبریز آغاز به کار کرد.

ایرج شهین باهر در این مراسم اظهار داشت: در قالب طرح‌های شهر دوستدار کودک، شهرداری اقدامات مهمی انجام داده که راه اندازی اولین کلینیک حقوق کودک در فرهنگسرای الغدیر و ۴٧ میز حقوق کودک در سایر فرهنگسراهای شهر از آن جمله است.

وی با بیان اینکه کودکان آینده سازان این کشور هستند، افزود: باید نگاه ویژه ای روی آموزش کودکان داشته باشیم. توجه به کودک و حقوق آن زیربنای توسعه هر جامعه است.

شهین باهر اظهار داشت: بحث کودک به دلیل اینکه بازخورد آن به نفع همه جامعه است، اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند و ما معتقدیم ارزان‌ترین روش برای رسیدن به توسعه، پرداخت به موضوع کودک است.

شهردار تبریز ادامه داد: با وجود کودک آموزش دیده در آینده بسیاری از هزینه‌ها از جمله در مدیریت شهری کاهش می‌یابد.

وی از احداث ١۵ پارک در سال گذشته در شهر تبریز خبر داد و افزود: در سال ٩٨ تلاش داریم ٢۵ پارک دیگر در محلات مختلف شهر احداث کنیم.

اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق موضوعه، حمایت از کودکان پناهنده سال، حمایت از کودکان در مقررات جمهوری اسلامی ایران، حمایت از فرزند خوانده و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، خشونت علیه کودکان، دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان، مسئولیت کیفری کودکان، مسئولیت‌ها و وظایف دولت و سازمان‌های مردم نهاد در قبال حقوق کودک مصالح عالیه کودک، تبیین پروتکل مبارزه با فروش فحشاء و هرزه نگاری کودکان و حق بر سلامت کودکان و عوامل مؤثر بر آن از موضوعات اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک است.

انتهای خبر/