12:14 1403/02/16

راه حل مشکل قره باغ عدالت است

سفیر سابق کشورمان در جمهوری آذربایجان تاکید کرد:‌راه حل مشکل قره باغ عدالت است، عدالتی که در آن اشغال و تجاوز نباشد.

به گزارش ایسنا، محسن پاک آئین طی سخنانی در مراسم یادبود نسل‌کشی "خوجالی" که در محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران برگزار شد، گفت: ابتدا لازم است مراتب همدردی مردم ایران را نسبت به اتفاقی که در خوجالی افتاد و موجب کشته شدن تعداد زیادی از اهالی بی دفاع این منطقه شد، ابراز کرده و اعلام کنم که امیدواریم در هیچ جای جهان جنگ و تجاوزی نباشد و شاهد چنین جنایات دردآوری نباشیم.

وی تصریح کرد: در دوره‌ای که تحولات جدید در ارمنستان در حال اتفاق است، امیدواریم مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد و اراضی آذربایجان به این کشور برگردد و شاهد صلح و دوستی در اطراف کشور خودمان باشیم.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین اظهار کرد: دوستان آذربایجان، از جمله روسیه، ایران و ترکیه همواره این موضوع را مدنظر داشته و مناقشه قره باغ را در دستورکار خود قرار داده‌اند و خواهان استقرار صلح و ثبات در منطقه هستند.

پاک آئین افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعتقادات اصولی خود نگاه صلح‌آمیزی به جهان دارد و به دنبال این است که امنیت و ثبات در منطقه ایجاد شود. در واقع نگاه ایران، ایجاد جهانی پر از صلح و عدالت است در حالی که تمدن غرب و صاحب‌نظران این تمدن آینده‌ای مبتنی بر جنگ و خشونت را در نظر دارند.

سفیر پیشین کشورمان در باکو ادامه داد: نگاه ما صلح‌آمیز است و معتقدیم اگر صلح عادلانه ایجاد شود، شاهد تجاوز کشوری به یمن نخواهیم بود، شاهد تجاوز و اشغالگری در فلسطین نخواهیم بود و دیگر در سوریه، افغانستان و عراق ویرانی‌ها را مشاهده نخواهیم کرد، در صورت نگاه صلح‌آمیز است که دیگر شاهد جنایاتی در خوجالی نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: راه حل مشکل قره‌باغ عدالت است، صلح و آرامش مبتنی بر عدالت است، عدالتی که در آن اشغال و تجاوز نباشد.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پایان بیان کرد: روابط ایران و آذربایجان روند بسیار مثبتی را طی می‌کند، دیدارهایی مقامات دو کشور داشته‌اند، سفر اخیر سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آذربایجان نیز نشان‌دهنده میزان اعتمادی است که بین دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *