آموزش و پرورش:

رتبه بندی ‌1 میلیون ‌معلم در حال انجام است

صافی نیوز / معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی حدود یک‌میلیون ‌معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش رؤسای ادارات حقوقی آموزش و پرورش استان‌های کشور با بیان اینکه اولین مأموریت کارکنان ادارات حقوقی ابتکار عمل در شناسایی ارتباطات تقنینی است که باید منعکس‌کننده نیازهای سیستم برای قانون‌گذاری باشد، اظهار داشت: واحدهای حقوقی باید نقش پیشینی و فعال داشته باشند و باید در واحدهای حقوقی از حوزه انفعالی به‌سمت فعالیت صرف اثربخش حرکت کنیم.

وی آموزش و توانمندسازی مدیران اجرایی و کارشناسان حقوقی در راستای مستندسازی املاک آموزش و پرورش را به‌عنوان یک اصل در حوزه حقوقی برشمرد و تحقق این مهم را یکی مهمترین اهداف این همایش دانست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با تأکید به ضرورت احصای مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش با دانش حقوقی اضافه کرد: مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش باید توسط مسئولان حقوقی به مدیران ارائه شود.

وی با ابراز اینکه رتبه‌بندی معلمان بعد از 10 سال در حال اجراست، گفت: رتبه‌بندی حدود یک‌میلیون ‌معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.

احمدی‌لاشکی بر شناسایی و مدیریت تعارض منافع و بستن گلوگاه‌های فساد اداری تأکید کرد و افزود: معلمان بالاترین اعتماد اجتماعی را در جامعه دارند و این سند افتخار معلمان است که بین مردم پاک‌ترین، معتمدترین و تلاشگرترین هستند.

وی با اشاره به وجود 102 هزار ملک در آموزش و پرورش کشور گفت: بارزترین وجه این اجلاس حفظ حقوقی اموال و دارایی آموزش و پرورش کشور است؛ مدارس هدیه مردم است و باید امانتداری کنیم پس تثبیت مالکیت دولت در آموزش و پرورش را باید با جدیت دنبال کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: استان کرمان 6 هزار و 20 کد مدرسه دارد که از این تعداد 5 هزار و 800 واحد آموزشی فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود 670 هزار دانش‌آموز در سطح استان کرمان، گفت: 47 هزار معلم در حال خدمت‌رسانی به این دانش‌آموزان هستند.

انتهای پیام/