رحمانی فضلی: در چهلمین سال انقلاب در شرایط روبه‌رویی با همه مشکلات هستیم

وزیر کشور گفت: ما امروز در چهلمین سال انقلاب در شرایطی هستیم که می‌توانیم با همه مشکلات روبه‌رو شویم؛ زیرا این مردم در هر شرایطی از آرمان‌های انقلاب، آرمان‌های امام، رهبری و شهدا و خودشان دفاع می‌کنند. به گزارش ایسنا، رحمانی‌فضلی در گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت اجتماعی که بعدازظهر امروز با حضور رئیس سازمان امور […]

وزیر کشور گفت: ما امروز در چهلمین سال انقلاب در شرایطی هستیم که می‌توانیم با همه مشکلات روبه‌رو شویم؛ زیرا این مردم در هر شرایطی از آرمان‌های انقلاب، آرمان‌های امام، رهبری و شهدا و خودشان دفاع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رحمانی‌فضلی در گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت اجتماعی که بعدازظهر امروز با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، ابتکار و جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد در ابتدای صحبت‌هایش با بیان اینکه از قبل رئیس جمهور برای حضور در این برنامه دعوت شده بودند؛ اما هفته‌های گذشته به دلیل مشغله کاری اعلام کردند که امکان فرصت در این گردهمایی را ندارند، گفت: من بابت عدم حضور ایشان در این برنامه عذرخواهی می‌کنم.

وی اظهار کرد: در چهلمین سال انقلاب فراز و فرودهای بسیار زیادی داشتیم و به لطف خدای متعال امروز در چهلمین سال انقلاب اسلامی آنچه برای ما مهم است این است که در مسیر انقلاب و در مسیر آرمان های امام و شهدا و تحت امر رهبری به وظایف خود و آنچه به عنوان میثاق با شهدا می‌دانیم عمل کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: طی این ۴۰ سال آنچه به عنوان جمع‌بندی می‌توانیم ارائه دهیم این است که دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه های نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و جنگ روانی هرکاری که می توانستند انجام دهند نسبت به انقلاب اسلامی انجام دادند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که عداوت‌ها، کینه‌ها و برنامه‌هایی که جهت نابودی انقلاب اسلامی و تضعیف اسلام داشتند، در همه قالب‌ها و رفتارها مجدداً به عنوان دستور کار استکبار واقع شده است. از طرفی تهدید نظامی می‌کنند و از طرفی تحریم اقتصادی می‌کنند. همچنین جلساتی تشکیل می‌دهند که انزوای سیاسی برای ایران ایجاد کنند و رسانه‌های فعالی دارند که نسبت به انقلاب و مردم ایران عملیات روانی انجام دهند. همچنین سازمان‌های سیاسی بین‌المللی را هم در اختیار گرفته‌اند اما باید بدانند این ملت ۴۰ سال روی پای خود ایستاده و توانسته در این مدت به لطف خدا و با هدایت‌های امام و رهبری و جانفشانی مردم این مسیر را طی کنند و الان وضعیت ۴۰ سال قبل نیست.

وزیر کشور به خاطراتش در جنگ اشاره کرد و گفت: وقتی جنگ شروع شد بنده پاسدار بودم و اعلام شد که آماده باشید و هر نیرویی که می‌توانید به طرف جبهه‌ها بفرستید. ما آن زمان هیچ امکان نظامی نداشتیم. کمیته تازه تشکیل شده بود و سپاه نیز تازه در حال شکل‌گیری بود. حتی هیچ امکان لجستیکی مناسبی هم نبود و تفنگ نیز به اندازه کافی وجود نداشت. ما در کل شهرستان اعلام کردیم هر کس تفنگ دارد برای دفاع از کشور آن را بیاورد و چون منطقه ما منطقه عشایری بود و مردم آن منطقه از قدیم اغلب مسلح بودند، وقتی به آنها اعلام شد همه سلاح‌هایشان را آوردند و به سپاه تحویل دادند.

وی اضافه کرد: وقتی سلاح‌ها را بررسی کردیم متوجه شدیم نهایتاً از پنج تا سلاح شاید بتوانیم یک سلاح را استفاده کنیم و بعد از آن نیز اعلام کردیم تمام کسانی که می‌خواهند به جبهه بروند ثبت‌نام کنند که ثبت‌نام‌های زیادی انجام شد. اما مشکل این بود که تدارکات ضعیف بود. مردم تدارکاتی آوردند و برای هر کسی بقچه‌ای درست کردیم که آذوقه‌اش بود و با همان لباس‌هایی که داشتند عازم جبهه شدند. این اتفاقات در زمانی بود که منافقین فعال بودند و هر روز انفجار انجام می‌دادند و گروه‌های تروریستی و چپ مارکسیستی در اقصی نقاط کشور عملیات‌های نظامی انجام می‌دادند. این زمانی بود که ارتش در بدترین شرایط قرار داشت زیرا تمام سران آن رفته بودند و برخی نیز به دادگاه‌ها سپرده شده بودند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این زمانی بود که اختلافات داخلی بسیار زیاد بود، اختلافاتی که در رأس آن رئیس‌جمهور بود و کسانی بودند که هر روز در داخل خیابان‌ها اعتراض و درگیری داشتند. در این شرایط جوانان ما با کمترین تجربه نظامی حضور داشتند و نیروهایی که به جبهه اعزام می‌کردیم حداکثر دو هفته آموزش می‌دیدند و آموزش‌های آنها با سلاح خودشان بود اما با این شرایط جنگ را اداره کردیم و توانستیم با نیروهای جان بر کف و مخلص انقلابی در مقابل تمام امکاناتی که دشمنان بسیج کرده بودند، پیروز شویم.

وی ادامه داد: همان شبی که عراق به ایران حمله کرد امام (ره) جمله‌ای مؤثر و مهم در صحبت‌هایشان داشتند و فرمودند دزدی بر خانه آمده و سنگی به داخل چاه انداخته است و ما حتماً باید پیروز شویم یعنی زمانی که تمام دنیا علیه ما بود چنین جمله‌ای گفته شد. امروزه بعد از ۴۰ سال آنها هنوز مسیر قبلی را پی می‌گیرند ولیکن ما مردم ۴۰ سال قبل نیستیم.

وزیر کشور اذعان کرد: انقلاب اسلامی انقلاب ۴۰ سال قبل نیست. در حوزه نظامی و دفاعی محل برخورد آنها با ماست. آنها می‌گویند شما نباید از سلاح‌های استراتژیک و تکنولوژی بالا برخوردار باشید و یا انرژی هسته‌ای داشته باشید. در حوزه علمی نیز محل اختلاف آنها با ما این است که شما چرا حوزه‌های های‌تکنولوژی دارید یا در حوزه سیاست خارجی حرف آنها این است که چرا در منطقه تأثیرگذار هستید. آنها اعتراضشان این است که چرا در معادلات بین‌المللی وارد می‌شوید.

وی با اشاره به اینکه ما طبق آموزه‌های دینی و اعتقاداتمان، معتقد به تهاجم نیستیم، گفت: در این ۴۰ سال همه افکار عمومی دنیا با یک واژه آشناتر از همه واژه‌ها هستند آن هم واژه ایران است. ۴۰ سال است که در رسانه‌های آنها کلمه ایران تکرار می‌شود. بعد از ۴۰ سال آنها با همان مشی خودشان ولی با ایرانی قدرتمند مواجه هستند. ما ملت ایران با عقبه چندین هزار ساله با قله‌های بلند در توفیقات ملی و با اراده قوی‌ که داشتیم بسیاری از سختی‌ها و مشکلاتی که داشتیم را پشت‌سر گذاشتیم.

به گفته وزیر کشور، برخی حکومت‌ها در دنیا بر یک تناضعی ناخواسته وارد می‌شوند و ما نمی‌توانیم به خاطر اینکه شرایط سخت است خدایی ناکرده تصمیماتی بگیریم و اقداماتی بکنیم یا عملیات روانی‌ که انجام می‌دهند مردم را در شرایطی قرار دهد که نتیجه شرایط بدتر باشد. سوال اصلی این است که کدام یک از کشورهایی که توانسته‌اند در ارتباطی تنگاتنگ با غرب، استکبار و آمریکا در تعامل باشند، موفق شده‌اند؟ کشور جهان سومی و در حال توسعه و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نشان دهد. اما ما اراده و عزممان بر این بوده که روی پای خودمان بایستیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: بیش از انتظار و حق خودمان نگفتیم. می‌گوئیم نظامی هستیم با یک سابقه تاریخی چند هزار ساله که اراده کرده‌ایم روی پای خود باشیم. آنها به چه حقی می‌خواهند این نظام، مردم و استقلال را دچار زحمت و خسران کنند. ما امروز در چهلمین سال انقلاب در شرایطی هستیم که می‌توانیم با همه مشکلات روبه‌رو شویم زیرا این مردم در هر شرایطی از آرمان‌های انقلاب، آرمان‌های امام، رهبری و شهدا و خودشان دفاع می‌کنند.

ادامه دارد…