ردپای ناطق نوری و رئیس دولت اصلاحات در خاطرات آیت الله هاشمی

صافی نیوز / مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب انتقال قدرت درباره دیدارش با ناطق نوری نوشته است: اطلاع داد که امروز در مجلس، در مقابل نمایندگانی که برای حمایت از رییس‌جمهور امضا جمع می‌کردند، جمع دیگری از نمایندگان، برای تأیید نظرات رهبری در مقابل آمریکا، امضا جمع می‌کردند که شاید باعث شود که هر دو را مسکوت گذارند.

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در کتاب خاطرات خود در روز ۲۶ دی ۱۳۷۶، به بیان دیدار ۲ ساعته با حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری پرداخته است. در این خاطره که برگرفته از کتاب انتقال قدرت است، نوشته شده است:

“تا عصر به مطالعه پرداختم. بولتن‌ها، اخبار، احکام حج و داستان اصحاب کهف را همراه با داستان افسانه‌ای هفت که بعضی‌ها می‌خواهند آنها را یکی بدانند.

افطار آقای ناطق نوری رییس مجلس در منزل میهمانم بودند. دو ساعتی با هم درباره مسایل مهم کشور، مشکلات بودجه در سال آینده که عملاً سهم قابل‌ توجهی به سازندگی و عمران نخواهد داد و رکود و بیکاری هم در پی خواهد داشت و مشکلات رهبری را که با برخورد دفترشان و بعضی از تصمیمات، باعث فاصله‎ گرفتن ایشان از مردم میانه [اقشار متوسط] و افکارعمومی می‌شود و عملاً ولایت فقیه در مخاطره قرار می‌گیرد، و مشکلات انتخابات آینده مجلس ششم که با سیاست فعلی، جهت افکار عمومی در جهت رهبری و نظام نیست صحبت‌ کردیم.

برای راه علاج، مطرح شد که پیشنهاد شود، سیاستی در پیش گرفته شود تا آرای میانه را با خود داشته باشد و احتمالاً با طرح برنامه دفاع از توسعه سازندگی، افکار نیروهای مدیر و مدبر و کارساز را جذب خواهد کرد.

آقای ناطق، اطلاع داد که امروز در مجلس، در مقابل نمایندگانی که برای حمایت از رییس‌جمهور امضا جمع می‌کردند، جمع دیگری از نمایندگان، برای تأیید نظرات رهبری در مقابل آمریکا، امضا جمع می‌کردند که شاید باعث شود که هر دو را مسکوت گذارند.

او گفت، آقای حسینی، نماینده تایباد، متصدی گرفتن امضای حمایت بوده؛ با اینکه از گروه آقای ناطق است و آقای ناطق به او گفته که پیگیری نکند. گفت، خودش به خاطر گله‌ای که از بعضی‌ها دارد، بنا ندارد در انتخابات آینده مجلس ششم شرکت کند.

خبر داده شده که رهبری بناست، فردا نماز جمعه را اقامه کنند و بنا دارند، ضمن حفظ حیثیت آقای خاتمی، برخورد شدیدی با آمریکا و مسأله مذاکره و رابطه با آمریکا داشته باشند.”

انتهای پیام/