رسانه آلمانی از ثبت SPV خبر داد

یک رسانه آلمانی می‏ گوید مکانیزم مالی ایران-اروپا ثبت رسمی شده و آلمان، فرانسه و انگلیس مهیای راه‎اندازی آن هستند. به گزارش خبرگزاری مهر، کانال NDR آلمان از آمادگی برلین، پاریس و لندن برای راه اندازی مکانیزم مالی ایران-اروپا خبر داد. به گفته این رسانه کشورهای مذکور مکانیزم را به ثبت رسمی رسانده اند. قرار […]

یک رسانه آلمانی می‏ گوید مکانیزم مالی ایران-اروپا ثبت رسمی شده و آلمان، فرانسه و انگلیس مهیای راه‎اندازی آن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کانال NDR آلمان از آمادگی برلین، پاریس و لندن برای راه اندازی مکانیزم مالی ایران-اروپا خبر داد. به گفته این رسانه کشورهای مذکور مکانیزم را به ثبت رسمی رسانده اند.

قرار است این مکانیسم مالی INSTEX نامیده شود که نام اختصاری عبارت «ابزاری برای حمایت از تبادلات تجاری» به زبان انگلیسی است.

«آسوشیتدپرس» پیشتر گفته بود که تایید نهایی این مکانیزم به پنجشنبه موکول شده که موعد برگزاری نشست ۲ روزه رومانی با حضور وزراری خارجه اتحادیه اروپا است.

روز دوشنبه نیز «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در سخنانی اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس در آستانه راه‌ اندازی مکانیزم مالی اروپا و ایران موسوم به «SPV» هستند.

وزیر خارجه آلمان گفته بود که مشورت ها میان ۳ کشور اروپائی فوق به همراه اتحادیه اروپا در این خصوص با هدف تسهیل پرداخت های مالی به تهران خواهد بود.