رستم قاسمی پیش از طرح استیضاحش استعفا خواهد داد

صافی نیوز / احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس یازدهم گفت: ما باید فاصله بین مردم و حاکمیت را به حداقل برسانیم زیرا نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم هستیم. تغییرات در کابینه، یکی از اقدامات این است که مردم حس کنند، منابع و امکانات حاکمیت در مسیر خواست مردم و در راستای تحصیل رضایت مردم صرف میشود.

به گزارش صافی، یا مردم برای رسیدن به مطالبات خود همچنان به اصلاحات امیدوار هستند؟ موضوعی که شاید دیگر از دریچه جریان اصلاحات دنبال نشود. زیرا به نظر می‌رسد که بخش زیادی از کنش‌گران امروز در جامعه اعتقاد چندانی به دو جریان اصلی کشور ندارند.

البته در این بین برخی از کنش‌گران سیاسی معتقدند برخی تغییرات در کابینه دولت، قوانین حاکمیتی و حتی بازنگری در قانون اساسی می‌تواند اصلاحات مورد نظر جامعه امروز ایران را رقم بزند و اجازه ندهد که یک جریان و گروه خاص سیاسی علم اصلاح‌طلبی را به نام خود بلند کنند.

در همین رابطه احمد علیرضا بیگی؛ عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص ناآرامی‌های اخیر در کشور و اینکه آیا احتمال انجام اصلاحات وجود دارد به خبرنگار پارلمانی سایت دیده‌بان ایران گفت: ما باید نگاه منطقی به قضیه داشته باشیم و اتفاقاتی افتاد فقط به فوت خانم مهسا امینی مربوط نمیشود بلکه حادثه‌ای که برای این خانم افتاد، جرقه‌ای بر انباشت مطالبات مردم بود که نتایج تلخ و زیان‌باری برایمان به بار آورد.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر مطالبات انباشت شده باشیم عنوان کرد: انباشت مطالبات مردم همواره میتواند با بروز رخدادی مشابه دوباره خود را نشان داده و اعتراضات را شعله ور کرده و اسباب خسارت به نظام شود که در نتیجه فاصله بین حاکمیت و مردم را افزایش دهد.

بیگی تصریح کرد: رییس محترم مجلس در جلسه علنی هفته گذشته قول اصلاحات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را دادند. قولی که ایشان دادند باید سازوکارهای اصلاح را نشان دهد و مشخص شود که در حوزه انتخابات بناست که مشارکت مردمی را فراهم کنیم و یا اینکه قرار است با همان شیوه قدیم عمل کنیم. هر اقدامی که باعث دلگرمی مردم که در نتیجه سبب مشارکت بیشتر آنها در انتخابات و آغازی در تغییر روند اداره کشور در ابعاد مختلف میشود را باید فراهم کنیم.

مردم برای اصلاحات، منتظر انتخابات مجلس دوازدهم باشند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که تا انتخابات مجلس دوازدهم ۱سال و نیم فرصت باقی است، آیا بهتر نیست در شرایط فورس‌ماژور تصمیماتی برای حل مشکلاتی که امروز در جامعه و کف خیابان‌ها با آن روبرو هستیم گرفته شود؟ گفت: تصمیمات تعجیلی تصمیمات درستی نخواهد بود و ثاثیر زیادی نخواهد داشت بنابراین ما نیازمند تعمل و تعمق و تغییراتی هستیم تا بتوانیم انباشت مطالبات و اعتراضات را به حداقل برسانیم.

فاصله حاکمیت و مردم باید کم شود

احمدعلیرضا بیگی در ادامه گفت و گو با دیده بان ایران با اشاره به افزایش فاصله میان حاکمیت و مردم گفت: ما باید فاصله بین مردم و حاکمیت را به حداقل برسانیم زیرا نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم هستیم و راه برون‌رفت از این موضوعات میتواند در انتخابات خود را نشان دهد. مردم احساس کنند که در اداره کشور دارای نقش و جایگاه هستند حتما به طبع آن، تغییراتی نیز رخ خواهد داد.

بیگی افزود: تغییرات در کابینه، یکی از اقدامات این است که مردم حس کنند، منابع و امکانات حاکمیت در مسیر خواست مردم و در راستای تحصیل رضایت مردم صرف میشود. اقدامات بعدی نیز در میان‌مدت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری میتواند گره‌گشای مشکلات باشد.

رستم قاسمی قبل از طرح استیضاحش استعفا میدهد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در رابطه با رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت و اینکه آیا تغییرات در کابینه میتواند وزیر راه‌و شهرسازی باشد، اظهار کرد: عکس‌های منتشر شده از ایشان اهمیتی ندارد. این وزارتخانه با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی کشور را از آن دریغ کردیم و آقای وزیر نیز نتوانستند پاسخگوی انتظارات مردمی در حوزه مسکن و عمران باشد به نظر بنده قبل از اینکه موضوع استیضاح ایشان مطرح شود خودشان استعفا خواهد داد.

انتهای پیام/