رشد ۱۴۸ درصدی مالیات پرداختی پزشکان

صافی نیوز / پزشکان امسال 570 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند که رشد چشمگیری نسبت به سال قبل دارد هرچند تعداد پزشکانی که مالیات داده و مبلغی که پرداخت کرده اند، به میزان قابل توجهی اندک است.

به گزارش صافی به نقل از خراسان، سازمان امور مالیاتی با انتشار آماری از اظهارنامه های مالیاتی پزشکان از رشد ۱۴۸ درصدی مالیات پرداختی پزشکان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خبر داد. این در حالی است که با وجود رشد قابل توجه مالیات پرداختی پزشکان و تعداد پزشکانی که اظهارنامه مالیاتی داده اند، میانگین رقم مالیات پرداختی پزشکان فقط ۳۲ میلیون تومان است.

آمارها از میزان مالیات ستانی از پزشکان طی سه ماه و نیم امسال حاکی است تا پایان ۱۳ تیر ۱۴۰۱ تعداد ۲۷ هزار و ۱۳۲ اظهارنامه مالیاتی از سوی پزشکان ابراز شده که معادل ۵۷۰ میلیارد تومان بابت عملکرد ۱۴۰۰ مالیات پرداخت شده است.

این در حالی است که در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۴۷ پزشک در کشور بابت درآمد سال ۱۳۹۹ مالیات داده بودند که ارزش آن ۲۲۹ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان بود.
ضمن این که در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۵ هزار پزشک، ۱۶۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مالیات بابت عملکرد سال ۱۳۹۸ خود پرداخت کرده بودند.

همچنین بر اساس این گزارش امسال در شمال شهر تهران ۱۱۳۲ پزشک اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته را تسلیم کرده‌اند که مالیات هر یک از آن ها به طور میانگین ۴۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان بوده است.

همچنین کل پزشکان تهرانی که امسال اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده‌اند چهار هزار و ۴۱۶ نفر بوده اند که به طور میانگین ۳۲ میلیون تومان مالیات بر درآمد سال گذشته خود را ارائه کرده اند.
آمار ۲۷ هزار اظهارنامه مالیاتی پزشکان در شرایطی است که بر اساس آخرین آمار به نقل از محمد حسین آیتی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۱۶ پزشک در کشور وجود دارد که با توجه به جمعیت حدود ۸۵ میلیونی کشور به معنای آمار ۱۳۶ هزار نفری پزشکان در کشور است. به این ترتیب امسال تاکنون با وجود شکسته شدن رکورد مشارکت پزشکان در ارائه اظهارنامه مالیاتی، فقط ۲۰ درصد پزشکان اظهارنامه داده اند و خبری از مالیات ستانی از دیگر پزشکان نیست.

انتهای پیام/