صالح آبادی:

روابط بانک با مشتریان نیاز به اصلاح دارد

صافی نیوز / رییس کل بانک مرکزی گفت:یک سری روابط که شامل روابط بانک‌ها بامشتریان، روابط بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها می‌شودنیاز به اصلاح دارد.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح آبادی می گوید: با توجه به محور‌های مهم که انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه به آن توجه شود، به مقوله تامین مالی، اصلاح نظام بانکی، استاندارد‌های بانکی در سطح دنیا و رسیدن بانک‌های ما به آن، اصلاح کفایت سرمایه و اصلاح رابطه بانک‌ها با دولت و بانک مرکزی با یکدیگر اشاره کرد.

او گفت : در برنامه‌های قبلی شاهد انحرافاتی بودیم که درواقع بین آنچه محقق شده و در برنامه بوده تفاوت معناداری وجود دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد ضرورت دارد آسیب شناسی از برنامه‌های قبلی داشته باشیم که چرا به اهداف نرسیدیم، نمی‌توان در برنامه آرمان و آرزو‌ها را بنویسم، اما الزامات آن را به درستی مد نظر قرار ندهیم چراکه اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

به نظر می‌رسد مرکزپژوهش‌های مجلس که در این امور پیشگام است باید آسیب‌شناسی دقیقی در برنامه‌های قبلی داشته باشد، باید اهدافی که پیش‌بینی می‌شود و الزامات رسیدن به آن‌ها هم در برنامه‌های توسعه تدوین شود و روی کاغذ بیاید.

رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی دستگاه‌های ما خلا‌های قانونی دارند که متاسفانه می‌گویند این موارد را در یکی از بند‌های برنامه توسعه بیاوریم تا آن خلاء قانونی حل شود که چنین نگاه و رویکردی درست نیست. در تدوین برنامه توسعه هم به باید‌ها و هم به نباید‌ها باید نگاه کنیم. همچنین محدودیت منابع مالی هم از نکاتی است که باید در برنامه به آن دقت شود چرا که متاسفانه در تامین مالی، نگاه‌ها بانک پایه است.یک سری روابط نیاز به اصلاح دارد که شامل روابط بانک‌ها بامشتریان، روابط بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها می‌شود. در این مورد به عزم جدی بخش‌های مختلف اعم از قوای سه گانه کشور نیازمندیم.

انتهای پیام/