روایت مصباحی مقدم از حضور رئیسی در دفتر جامعه روحانیت مبارز

صافی نیوز / سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به تشریح حضور ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دفتر جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، حجت الاسلام المسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه روز یکشنبه دوم خرداد در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت حضور یافت و با تعدادی از اعضای هیئت رئیسه و کمیته سیاسی جامعه روحانیت و همچنین تعدادی از اعضای هیئت عالی شورای وحدت دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این خبر، افزود: هدف از این دیدار این بود که آمادگی خود را برای فعالیت در انتخابات پیش رو و خواست خود مبنی بر لزوم بالا بردن میزان مشارکت ملت شریف ایران و حضور پرشور آنها در پای صندوق های رای را نشان دهیم.

در این دیدار ابتدا حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری نایب رئیس جامعه روحانیت مبارز پس از خیر مقدم به جناب حجت الاسلام رئیسی و تمجید از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت سالروز پیروزی رزمندگان اسلام در سوم خرداد و فتح خرمشهر و همچنین با اشاره به پیروزی رزمندگان فلسطین بر دشمن غاصب صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه در غزه افزود: جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت با تمام ظرفیت خود برای پیروزی جناب آقای رئیسی در سراسر کشور وارد عمل شده‌اند و ما موفقیت شما را در این مسئله می دانیم که با نگاهی جامع، همه اضلاع خانواده بزرگ انقلاب را به میدان بیاورید و این سرمایه بزرگ و ارزشمند مردمی را حفظ کنید.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز به ظرفیت بالای شخصیت جناب آقای رئیسی در ایجاد وحدت در نیروهای انقلابی و ارزشی اشاره کرد و گفت: جامعه روحانیت مبارز و شورای وحدت با یک ابتکار ارزشمند از ماهها پیش در پی شکوفا شدن این ظرفیت و به میدان آوردن نیروها و پتانسیل های انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است و خوشحال هستیم که محور وحدت و انسجام بوده ایم و شخصیت ممتاز جنابعالی چنین ظرفیت و توانی را ایجاد نموده است.

در ادامه روایت تفصیلی حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم از این دیدار را می خوانید:

آیت الله شبستری، نائب‌رئیس جامعه روحانیت مبارز در دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اعضای شورای عالی وحدت، ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به ایشان، گفتند: شما با حضور خود در انتخابات منادی وحدت شدید.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به سخنان آیت‌الله رئیسی، اظهار کردند: شما به هیچ گروه و دسته ای تعلق ندارید و ما هم خواستار موفقیت شما با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و بسیج همه اضلاع وخانواده انقلاب هستیم.

ایشان در ادامه با تاکید بر نیاز جامعه امروز به وحدت، انسجام، خوشبینی به آینده و اعتماد سازی، ابراز امیدواری کردند که آیت‌الله رئیسی با آن روحیه بالا، سعه صدر، اخلاق حسنه، ساده زیستی و روحیه وحدت آفرینی و مبارزه قانونی با فساد، بتوانند آغازگر تحول در گام دوم انقلاب باشند.

نائب‌رئیس جامعه روحانیت مبارز خطاب به آیت‌الله رئیسی خاطر‌نشان کردند: هماهنگی «خانواده انقلاب» از نیازهای جدی امروز و فردای جامعه است که منجر به تثبیت ارزش‌های آرمان های انقلاب اسلامی می‌شود. امیدواریم که انتخابات آینده با مشارکت بالای مردم منجر به پیروزی چشمگیر شما شود که خواسته و آرزوی همه مومنین است.

ایشان در ادامه عنوان کردند: مطلوب ما و انتظار ملت شریف ایران این است که دولتی کارآمد، پرتوان، مومن، انقلابی، مردمی و دلسوز و خدوم انتخاب شود که به وعده های خود عمل کند و با گسترش اشتغال، تولید و رونق اقتصادی، امنیت و رفاه عمومی را توسعه دهد، دیوانسالاری معیوب را درمان کند و با «درایت»، «ایمان» و «اخلاص»، «عزت دینی» و «اقتدار ملی» را ارتقاء ببخشد.

بعد از سخنان حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، حجت‌الاسلام تقوی گزارشی را از ارتباط استان‌های مختلف با ائمه جمعه، خبرگان و حوزه‌های علمیه ارائه کردند که در این استان ها با محوریت روحانیت و هیئت های مذهبی ستادهای خوبی فعال شده‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی، دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: آقای رئیسی اخلاق مدار است و باید از نیروهای فعال بخواهیم که اخلاق مدارانه رفتار کنند و این موضوع را به صورت برجسته‌ای مطرح کردند که مورد استقبال آقای رئیسی نیز قرار گرفت.

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به شکل‌گیری شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز از ۹ ماه قبل، گفت: این شورا با دو هدف کار خود را آغاز کرد. هدف کوتاه مدت «انتخابات ریاست جمهوری» و هدف بلندمدت «انسجام نیروهای انقلاب و استمرار فعالیت آن‌ها» است. کمیته های مختلفی چون کمیته جوانان، فرهنگیان، دانشگاهیان و بانوان را در شورای وحدت تشکیل دادیم و نیروهای بسیار مهمی را در تهران و شهرستانها به کار گرفتیم که در انتخابات کمک کنند.

وی همچنین ازآغاز همکاری با مهندس نیکزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی که ریاست ستاد آقای رئیسی را بر عهده گرفته است خبر داد.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی هم برای توفیقات آقای رئیسی دعا و بر به کارگیری «علم» در عرصه مدیریت کشور و «دانایی» در حوزه و دانشگاه تاکید کردند. استفاده از همه ظرفیت‌ها در مدیریت کلان کشور نیز مورد اشاره ایشان بود و گفتند که کسانی که در ستادهای شما حضور دارند باید تفسیر روشنی از از شاکله اخلاقی شما باشند.

باهنر نیز در این نشست گفت: امکان اینکه ستادهای شما در استان‌ها متمرکز بشوند وجود ندارد چرا که همه شما را قبول دارند و احیاناً همدیگر را قبول ندارند. برای همین نیازمند وحدت رویه و هماهنگی است.

باهنر با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر این‌که «در۴۰ سال گذشته کاری نشده است»، گفت: باید آیت‌الله رئیسی این امر را نشان دهید که اتفاقا کارهای بسیاری انجام شده است و باید از زحمات دیگران قدردانی شود.

وی عنوان کرد که مشارکت بالا در انتخابات نیاز به ارائه برنامه های قابل فهم در حوزه اقتصادی برای مردم است.

خانم قوی به مسائل موجود در زمینه «خانواده» و «زنان» اشاره و اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب ما برنامه‌ای داریم به همین ستاد ملی زن و خانواده را تشکیل دادیم.

آقای منتظمی نماینده جوانان انقلاب و دانشجویان اسلامی نیز در این نشست گفت: شورای وحدت به نقش‌آفرینی جوانان احترام گذاشت و از ایشان برای عهده‌دار شدن مسئولیت‌ها دعوت کرد. از این رو، ستادهای دانشجویی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر اسیب‌شناسی ستاد‌های انتخاباتی در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: بازنگری فعالیت این ستاد‌ ها در پیش‌برد صحیح امور در ستاد‌های انتخاباتی شما موثر خواهد بود.

سید محمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان نیز طی سخنانی به ساماندهی دانشگاهیان در ۳۱ استان اشاره کرد و گفت: نیازمند پالایش و ارائه راهکارها در مناظره‌ها هستیم تا بتوانیم در این عرصه قوی عمل کنیم. کلید واژه ها در مناظره ها نقش مهمی دارند.

شهاب‌الدین صدرنیز به حساسیت‌های خاص انتخابات اشاره کرد و گفت: باید سازماندهی درست انجام بدهیم.

حسین الله‌کرم نیز از اهمیت تغییر گفتمان یاد کرد و گفت: باید ضمن نگاه به داخل، به هم نگاه خارج از کشورهم توجه داشته باشیم و دیپلماسی عزتمندانه و انقلابی و متناسب با برنامه های ملی اقتصادی که بتواند مشکلات معیشتی مردم را برطرف کند را طراحی و اجرا نماییم.

در پایان این جلسه، آیت الله رئیسی با درود بر روح پرفتوح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، شهدای روحانیت و به ویژه شهدای روحانیت مبارز و شهید مفتح و همچنین درود به روح زنده‌یادآیت‌الله مهدوی کنی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، سخنان خود را آغاز کرد و گفت: شما به این دلیل که با مردم در ارتباط و تعامل هستید، نکات خوب و قابل تاملی را مطرح کردید که می تواند در شناخت مسئله، علل و راه حل‌ها بسیار کمک کننده باشد . امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هم تحول خواه بودند. رهبر معظم انقلاب شاخص‌های تحول را مطرح کردند. تحول در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواسته ایشان است. شاخص‌ها در بیانیه گام دوم حضرت آقا مطرح شده است و روند مطلوب را می توان از گام دوم انقلاب عنوان یک سند مهم استفاده کرد ما باید با توجه به پیشینیان کار را شروع کنیم و مسئله مشارکت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: هرچه مشارکت بیشتر باشد دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد. باید در مشارکت حداکثری بکوشیم و در دل‌ها و اذهان همه مردم امیدواری ایجاد کرد تا یاس خاتمه یابد. همچنین همه سلایق که دغدغه دین، اسلام و مردم را دارند باید به میدان بیایند و شایسته سالاری باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: «ستاد انتخاباتی» به عنوان یک بخش خاص قرار ندارد. شورای وحدت، جبهه پایداری و ائتلاف کارهای زیادی کرده‌اند و نیاز است که این فعالیت‌ها را ادامه دهند. هیچ گروهی نباید نقش دوم را در استانها داشته باشند و همه نقش اول را داشته باشند

وی گفت: ما در اجرا عدالت در جامعه عقب هستیم. این مورد هم در بیان رهبری نیز مورد تاکید بوده است. باید با استمداد از خون مطهر شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی یک فضای نخبگانی به وجود آید . هیچ بن بستی نداریم و با اعتماد و امید به آینده آمدیم با بهره‌گیری از تجربیات پیشین خودمان و با پشتوانه چهل ساله وارد میدان جهادی شدیم. باید ساختار کارآمدی شکل بگیرد؛ زیرا باید برای خدا کار کنیم.

انتهای پیام/