روایت نماینده شیراز از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

صافی نیوز / نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی که پس از وقوع حمله تروریستی در حرم شاهچراغ به آن‌جا رفته بود، به ارائه‌ توضیحاتی از این حادثه و مشاهداتش پرداخت.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، ابراهیم عزیزی اظهار کرد: یک فرد تروریست مقارن ساعت ۱۷:۴۵ امروز، از در باب الرضا حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) اقدام به ورود کرده و از بدو ورود شروع به تیراندازی به خادمان و زائران و کلیه افرادی که در ورودی حرم بودند، می‌کند.

وی ادامه داد: این فرد تروریست با همان حالت تیراندازی وارد صحن می‌شود و وقتی که قصد ورود به شبستان حضرت امام خمینی (ره) داشته، با در بسته روبرو می‌شود و سپس وارد ضریح مطهر حضرت احمدبن موسی شده و با حالت وحشیانه اقدام به تیراندازی می‌کند؛ متاسفانه ۱۳ نفر از زائران را به شهادت رسانده و ۲۲ نفر از زائران و کسانی که در وقت نماز در حالت عبادت بودند، مجروح شدند. در حال حاضر مجروحین به بیمارستان منتقل شده و شهدا نیز در حال تشخیص هویت هستند.

عزیزی با بیان اینکه بعد از ورود نیروی انتظامی فرد ضارب دستگیر شده است، درباره تعداد افراد تروریست در این حمله گفت: کسی که وارد حرم مطهر می‌شود، یک نفر بوده است.

وی درباره وضعیت فعلی حرم شاهچراغ گفت: امنیت برقرار است و نیروهای انتظامی در آن مستقرند. سایر اقدامات بعدی هم اطلاع رسانی خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا هویت ضارب مشخص شده است گفت: این موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام/