روایت وزیر بهداشت از آخرین ساعات حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی

صافی نیوز / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آخرین ساعات حیات ایشان انجام شد، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار صراحتا از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور ابراز نگرانی کردند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در حاشیه همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت در شهرری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین آرزوی آیت الله هاشمی رفسنجانی همدلی و وحدت همه گروه های سیاسی و تلاش مسئولان برای آرامش و سازندگی کشور و ارتقای معیشت و رفاه مردم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انجام مطلوب امور مربوط به بیماران خاص و دقت نظر وزارت بهداشت و درمان در این مورد، از دیگر دغدغه های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که دراین دیدار به بنده اعلام کردند.

قاضی زاده هاشمی گفت: لحظه خروج بنده از اتاق، آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن ابراز خوشحالی در مورد ورود یکی از فرزندانشان به امور بیماران خاص تاکید مخصوصی نسبت به جدیت و اهتمام این وزارتخانه در مورد این بیماران کرد.

وی گفت: ایشان در این نشست نسبت به آینده کشور بسیار امیدوار بود و بر عبور کشور از گردنه مشکلات اقتصادی تاکید کردند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی فردی انقلابی، سالم، صبور و مخلص بود که تا آخرین ساعات حیات خود بدون منت و با صبری ارزشمند در مقابل قدرنشناسان و بداخلاقان سیاسی کار کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دشمن شناسی تبحر ویژه ای داشت اظهار کرد: خناسان هیچگاه موفق نشدند پیوند ایشان با ولایت و مردم را کمرنگ و مخدوش کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: تداوم راه ایشان جز با حفظ وحدت، همدلی و توکل به خدا امکانپذیر نیست و باید با شناخت درست مسیر و دست رد زدن بر سینه کسانی که بر خلاف مسیر درست حرکت می کند قلب ایشان را شاد نگه داریم.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با مبارزه در راه حق و اعتلای اسلام در پیش از انقلاب و مقاومت و صبوری در مقابل بداخلاقی ها و ناجوانمردی های سیاسی پس از انقلاب، خود را به معنای کامل فدای اسلام و انقلاب کرده بود.

وی گفت: انصافا مروت انقلابی از سوی برخی افراد از جمله هم لباسان، در حق آیت الله هاشمی رفسنجانی رعایت نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه صبوری و نجابت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل مصائبی که در عرصه سیاسی بر ایشان وارد شد درس آموز و عبرت انگیز است افزود: آیت الله هاشمی همواره به فکر نظام و حفظ دستاوردهای آن بود.

وی ادامه داد: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید زمینه ساز فضای مهربانی، نوع دوستی و صمیمت برای آینده ایران باشد و در این صورت است که روح ایشان راضی و شاد است.

قاضی زاده هاشمی گفت: مرگ به سراغ همه انسان ها خواهد آمد و این اعمال نیک و شایسته فردی و اجتماعی است که به یادگار مانده و نجات بخش انسان خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اصلاح مسیر هم باید از خود و اطرافیان خود آغاز کنیم و این مهم در مسئولان رده بالای کشور اهمیت بیشتری می یابد.

به گزارش صافی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در سن ۸۲ سالگی و به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش به ملکوت اعلی پیوست.