21:55 1403/02/17
امام جمعه مرند:

روحانیون با نقد حمایتی دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند

صافی نیوز – مرند – امام جمعه مرند روحانیون با نقد حمایتی از مسئولین، ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را از وضعیت کشور آگاه کنند.

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور روحانیون و مبلغین ماه محرم برگزار شد، ابراز داشت: در ماه های محرم و صفر، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیری پیدا می کند و این فرصت مناسبی برای روحانیون به شمار می رود تا انجام وظیفه کرده و نقش بی بدیل خود را ایفا کنند.

وی افزود: رسالت روحانیون امروز همان مسئولیت انبیای الهی و پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با تکیه بر معارف ایشان و همراهی مردم، این هدف ماندگار شده است.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه روحانیت حرف های زیادی برای گفتن دارد، عنوان کرد: روحانیت شیعه در اصل جمهوری اسلامی، برای استقلال و عزت ایران و وحدت اسلامی، حرکت بی نظیری انجام داده است و اخیرا نیز رئیس جمهور آمریکا مسائلی را پیش آورد اما وضعیت در کشور کنترل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده خاطرنشان کرد: با شکار پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیس توسط ایران، روحیه مردم کشور و نگاه دنیا به نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر و بهبود پیدا کرد و این قدرت بسیار بزرگی است.

وی بر ضرورت حفظ وحدت ملی تاکید کرد و ادامه داد: امروز قدرتی برای ایران اسلامی در دنیا حاصل شده که مبلغان باید در ایام محرم، ابعاد آن را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه مرند همچنین با انتقاد از عدم تصویب قانون شفافیت آراء نمایندگان در مجلس افزود: روحانیون با کمترین برخورداری از امکانات، بیشترین محرومیت را به دوش می کشد، اما از قانون و مردم حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده اظهار داشت: روحانیون با نقد حمایتی از مسئولین، ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را از وضعیت کشور آگاه کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت رعایت آداب عزاداری تاکید کرد و گفت: عزاداری سنتی در ایام ماه محرم و صفر باید ترویج و تبلیغ شود و وضعیت هیئات مذهبی شهرستان مرند در مقایسه با سایر شهرستان ها در این زمینه مطلوب است.

امام جمعه مرند عنوان کرد: هیئات مذهبی، برنامه های خود را مسجدمحور کرده و نسبت به اقامه نماز جماعت اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) را نباید با باندبازی و جناح بازی و رفتارهای سلیقه ای، کوچک کرد.

وی افزود: روحانیون حق تعیین مصداق در انتخابات ندارند بلکه باید تنها با معرفی معیارها و تشویق حضور مردم در انتخابات، به رسالت خود عمل کنند.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *