جعفرزاده:

روحانی با نفت ۱۷ دلار کشور را چرخاند، رئیسی با نفت ۱۳۷ دلار

صافی نیوز / نماینده ادوار مجلس می گوید: آغاز موج گرانی ها با افزایش قیمت نان شروع نتایج فاجعه بار بودجه ۱۴۰۱ بوده و مجلس یازدهم نیز در قبال این وضعیت، مسئول است.

به گزارش صافی به نقل از منیبان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده ادوار مجالس نهم و دهم، درباره موضوع افزایش قیمت نان و برخی اقلام خوراکی دیگر در روزهای اخیر گفت: آغاز موج گرانی ها با افزایش قیمت نان شروع نتایج فاجعه بار بودجه ۱۴۰۱ است.

او افزود: رفاه مردم در این بودجه دیده نشد و دولت فقط شیوه کسب درآمد خود را دید و به هر بهانه ای از قبیل مالیات، عوارض و .. از مردم پول گرفته می شود.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی در دوره دهم همچنین گفت: در ابتدا هزار و ۲۰۰ کالا ارز ترجیحی می گرفتند آقای رییس خودش ترجیح داد، این تعداد را به ۲۵ کالا کاهش دهد و بعد دوباره ۱۸ تای دیگر را هم حذف کرد و بعد هم مجلس به دولت اختیار داد که هر زمان خواست حذف کند نتیجه هم، این گرانی اخیر نان است که در روزهای اخیر می بینیم.

* بالای هزار هزار میلیارد تومان کسری در بودجه ۱۴۰۱ خواهیم داشت

رییس سابق سازمان نقشه برداری کشور گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ برخلاف همه شعارها با کسری حدود ۷۰۸ میلیارد تومان به مجلس تحویل داده شد و از ابتدا ناترازی داشت و کمیسیون تلفیق مجلس هم متاسفانه مواردی را به آن اضافه کرد و با قاطعیت می گویم، بالای هزار هزار میلیارد تومان کسری در بودجه ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که «حذف ردیف ها از بودجه ۱۴۰۱ به فسادانگیزترین فرم ممکن بود و نظارت دستگاه های نظارتی نیز کم شد»، افزود: انتظار داشتم دیوان محاسبات و مجلس درباره این موضوع به دولت اعتراض کنند اما اعتراض نکردند.

و ادامه داد: دست دولت در این بودجه بسیار باز است و به هر شکلی که بخواهد، تصمیم می گیرد و هزینه می کند و ریل گذاری را خودش انجام می دهد.

*مجلس امکان نظارت بر بودجه ۱۴۰۱ را از خود سلب کرد

رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس دهم درباره ارقام موجود در قانون بودجه سال جاری نیز گفت: مساله فسادانگیز دیگر دلار ۲۳ هزار تومان، نفت ۶۰ دلار و پیش بینی فروش ۱ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکه است در حالی که، همین امروز نفت را بالای ۱۰۰ دلار می فروشند و ارز بالای ۲۳ هزار تومان است، حالا برای مازاد این درآمد چه برنامه ای وجود دارد؟ هیچ

او ادامه داد: باید نظارت بر افزایش درآمد دولت روزانه بر خط می شد و با نظارت مجلس، این افزایش درامد را دولت هزینه می کرد اما دیکتاتوری در بودجه سال ۱۴۰۱ به وجود آمد و مجلس هم نمی تواند نظارت کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که «بودجه ای که نوشته شد برنامه ای بود که دولت خودش برای خودش تنظیم کرد»، گفت: باید ابتدا برنامه ۵ ساله توسعه در مجلس تصویب می شد و بر اساس برش یک ساله این برنامه، بودجه سنواتی برای ۱۴۰۱ نوشته و تصویب می شد اما چون کشور برنامه هفتم ندارد دولت هرکاری که می خواست در بودجه نوشت و ارائه داد و مجلس هم ان را تصویب کرد و این پراشتباه ترین اقدام بود.

نماینده ادوار مجلس همچنین تاکید کرد: این بودجه فسادانگیز و فسادآور بود و بیش از همه مجلس مقصر است چرا که با رفیق بازی با دولت، ابزارهای نظارتی خود را از دست داد.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که «آقای قالیباف اقتدار مجلس را از بین برد»، گفت: ما هم به یکدست بودن قائل هستیم به این معنا که تنش بین دولت و مجلس کاهش یابد اما این به معنی نیست که هر چه دولت نوشت مجلس تسلیم دولت بشود، این برای کشور خسران است.

او با تاکید بر این که «بودجه ۱۴۰۱ یک شوآف است»، افزود: اعتبارات سفر یعنی چه که در بودجه گنجانده شد؟! این رفتارهای احمدی نژادی نتیجه خود را نشان داده است نمی شود رییس جمهور راه بیافتد دست در خورجین کند و پول توزیع کند در اینباره هیچ کس مقصر نیست به جز مجلس.

*رشد درآمد نفتی ایران به خاطر افزایش قیمت نفت ناشی از بحران اوکراین است نه کارآمدی دولت!

او با تاکید بر این که «دولت زمینی را طراحی کرد و مجلس در زمین دولت بازی کرد»، خاطر نشان کرد: فاجعه ملی بودجه ۱۴۰۱ از هر زاویه ای مشکل دار است، افزایش تورم، نقدینگی و گسترش فقر و بیکاری از نتایج قطعی این بودجه است و غیرممکن است، ۸ درصد رشد اقتصادی را رقم بزند.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: دولت بداند که اگر قیمت نفت در اثر جنگ اوکراین افزایش یافت و درامد دولت ناشی از این رشد کاذب نفت افزایش یافت، این رشد درآمدی و اقتصادی را نباید به حساب عملکرد خود بگذارد.

*دولت آقای روحانی با نفت ۱۷ دلار کشور را چرخاند آقای رییسی با نفت ۱۳۷ دلار

او در پایان افزود: دولت آقای روحانی با نفت ۱۷ دلار کشور را چرخاند آقای رییسی با نفت ۱۳۷ دلار.

انتهای پیام/