مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید و مقاومت است

صافی نیوز - تبریز- مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: روح حاکم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، امید، خوداتکایی و مقاومت است.

به گزارش صافی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن شعبانی صبح امروز چهارشنبه در مصلای اعظم امام خمینی (ره) در بین عزاداران حسینی، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: وظیفه‌ای که امروزه به عنوان افرادی که خط ولایت فقیه را به افتخار پیگیری می‌کنند داریم، بحث بیانیه گام دومی که مقام معظم رهبری از آن صحبت کرده‌اند و تطبیق آن با شرایط کنونی است.

وی افزود: همان طور که در جنگ احزاب تمام گروه‌ها دست به دست هم داده بودند که اسلام را ریشه کن کنند؛ امروزه نیز وضعیت انقلاب اسلامی، وضعیت جنگ احزاب را دارد.

وی بیان کرد: راجع به جنگ احزاب به یک نکته اشاره می‌کنم که سستی ایمان، روحیه کم خود بینی و موج عظیمی از ناامیدی در میان تعدادی از مؤمنین وجود داشت.

وی ادامه داد: مشکلات بسیار است اما آیا در مقابل مشکلات هیچ نقطه امیدی و سرمایه قابل اتکایی وجود ندارد افرادی که حتی در زندگی شخصی خود، همواره نیمه خالی لیوان را می‌بینند کاری را به پیش نمی‌برند چرا که همواره در جامعه مشکلات وجود دارد؛ اما مهم این است که افراد روحیه خود را حفظ و با تکیه بر سرمایه کار خود را به پیش ببرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: روح حاکم در بیانیه گام دوم نقطه مقابل مومنانی است که در جنگ احزاب وجود داشته‌اند که مؤمنان در آنجا مورد امتحان الهی قرار گرفتند؛ امروزه در شرایط انقلاب اسلامی در پیچ تاریخ انقلاب در حال امتحان هستیم و اگر به روح حاکم در بیانیه گام دوم انقلاب توجه کنیم به طور یقین پیروزی با ماست.

وی با تأکید بر اینکه روح حاکم بیانیه گام دوم امید و خوداتکایی و مقاومت است افزود: تنها راه پیروزی، مقاومت است و باید بر تمام امکانات و سرمایه حضور شهدا و کمک آنان را اضافه کنیم؛ چرا که شهدا زنده‌اند و روزی خود را از خدا می‌گیرند.

وی در پایان افزود: اگر طی چند سال اخیر تمام عملکردهای دستگاه‌های مختلف را جمع بندی کنیم و در یک کفه ترازو قرار دهیم و شهادت محسن حججی و روز تشییع جنازه این شهید را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم به طور یقین سنگینی می‌کند و این سرمایه امروز جامعه ماست که باید جنس متفاوت آن‌را درک کنیم.

انتهای خبر/