روسیه: حضور ایران در سوریه قانونی است

صافی - سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه تأکید کرد حضور نیروهای ایران در سوریه قانونی و بنا به دعوت دولت این کشور صورت گرفته است.

به گزارش صافی نیوز، «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی تصمیم آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی خارجی» را محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه از این تصمیم به عنوان یکی دیگر از اقدامات واشنگتن برای «اهریمن‌سازی» ایران یاد کرد.

زاخارووا همچنین در ادامه از تلاش آمریکا برای خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه انتقاد کرد و گفت که حضور ایران در سوریه قانونی و بنا به دعوت دولت سوریه صورت گرفته است.

او گفت: «ما بارها خاطرنشان کرده‌ایم مسیر آمریکا برای تقابل‌جویی با ایران مخرب و کوته‌بینانه است.»

زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش به کمک‌های روسیه به مناطق سیل‌زده در ایران اشاره کرد و کشته شدن ده‌ها نفر در این حوادث را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در اقدامی متقابل با انتشار بیانیه‌ای در همان روز رسماً ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.

انتهای پیام/