روما؛ بهترین فیلم آمریکای لاتین در جشنواره سینمایی اسپانیا

تهران- ایرنا- فیلم مکزیکی «روما» که از بخت های کسب جایزه اسکار سال جاری است در جشنواره سینمایی اسپانیا (گویا)، عنوان بهترین فیلم آمریکای لاتین را از آن خود کرد. به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فیلم سیاه و سفید ساخته «آلفونسو کوآرون» پیش از این نیز جایزه […]

تهران- ایرنا- فیلم مکزیکی «روما» که از بخت های کسب جایزه اسکار سال جاری است در جشنواره سینمایی اسپانیا (گویا)، عنوان بهترین فیلم آمریکای لاتین را از آن خود کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فیلم سیاه و سفید ساخته «آلفونسو کوآرون» پیش از این نیز جایزه «شیر طلایی» جشنواره ونیز، دو «گلدن گلوب» و چهار جایزه در«جوایز انتخاب منتقدان» را به خود اختصاص داده است.
فیلم روما که روایتگر وقایع سال های ۱۹۷۰ در مکزیک است، در نود و یکمین مراسم اسکار که قرار است ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در هالیوود برگزار شود، در ۱۰ بخش نامزد دریافت جایزه است.
در همین حال، آلفونسو کوآرون جایزه بهترین کارگردان را در مراسم اعطای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) به خاطر فیلم روما دریافت کرد.
جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، یکی از شاخص های اصلی افتخار کسب اسکار به شمار می رود.
از سال ۱۹۴۸، همه برندگان این جایزه به استثنای هفت نفر، جایزه بهترین کارگردان اسکار و اغلب جایزه اصلی بهترین فیلم را از آن خود کرده اند.
فیلم روما در اسکار سال جاری در بخش های بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم، بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین فیلمنامه اصلی، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری و بهترین طراحی صحنه، نامزد احراز جایزه است.
فراهنگ**۹۱۰۹** ۹۰۵۳
انتهای پیام/