رونمایی از دستاوردهای جدید ارتش

در مراسمی با حضور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از دستاوردهای جدید ارتش در حوزه های مختلف رونمایی شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از دستاوردهای جدید ارتش در حوزه های مختلف رونمایی شد. نخستین دستاوردی که رونمایی […]

در مراسمی با حضور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از دستاوردهای جدید ارتش در حوزه های مختلف رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا وسیما، در مراسمی با حضور امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از دستاوردهای جدید ارتش در حوزه های مختلف رونمایی شد. نخستین دستاوردی که رونمایی شد، خودرو کشنده فوق سنگین تانک بر بومی با نام «کیان ۵۰۰» است که از آن به عنوان بی نظیرترین کشنده فوق سنگین در منطقه یاد می‌شود.

این خودرو کشنده فوق سنگین تانک بر دارای مشخصات فنی و عملیاتی از جمله توان موتور ۵۰۰ اسب بخار، تعداد ۶ سیلندر، گیربکس ۱۶ سرعته با صفحه کلاچ دوبل، قدرت کشندگی ۲۰۰ تن و قدرت بارگیری ۶۰ تن، ظرفیت سوختگیری ۹۰۰ لیتر و وینچ تانک کشی فوق سنگین دوقلو است.دومین دستاورد رونمایی شده، سایت دیده بانی و کنترل مرزی سیار است.

این سایت مجهز به رادار پایش زمینی با برد ۱۵ کیلومتری است و نیز از دیگر قابلیت های آن می توان به دوربین های دید در شب و قابلیت تفکیک پذیری و مجهز به سامانه الکترواپتیک و دارای مسافت یاب لیزری است.

سومین دستاورد نیروی زمینی ارتش، طراحی و ساخت کلاه ارتباط مخابراتی هلمت اپراتورهای تانک است؛ این کلاه که قبلاً نوع خارجی آن در تانک ها استفاده می شد، اکنون ساخت آن کاملا ایرانی است و در اختیار دلاورمردان ارتش قرار گرفته است. از مشخصات فنی این کلاه می توان به برقراری ارتباط مخابراتی مابین اپراتورهای تانک (راننده، توپچی و فرمانده) و مقاومت در مقابل نویزهای با قدرت بالا اشاره کرد.

همچنین در این مراسم، تعدادی تجهیزات دفاعی پس از اورهال در صنایع شهید زرهرن، تحویل یگان های زمینی ارتش شد. از جمله این تجهیزات می توان به اورهال و ارتقای نفربرهای بی تی آر و نیز اورهال و ارتقای تانک های چیفتن اشاره کرد. ساخت انواع قطعات گلوگاهی در تجهیزات نظامی در حوزه رزم از دیگر تجهیزات تحویل دهی شده به نیروی زمینی ارتش بود.

همچنین چندین دستگاه خودروهای مجهز به شیلترهای مخابراتی که ساخت متخصصان نیروی زمینی ارتش بود، امروز تحویل نیروی زمینی شد.

از جمله قابلیت‌های این خودرو ارتباط همزمان با چندین مقر فرماندهی با بُرد بیش از ۴۰۰ کیلومتر در مواقع رزم است.

انتهای پیام/