رونمایی از ۳۲ مستند با محوریت شهدای ارتش در قم

صافی نیوز / «۳۲ فیلم مستند» و «عکس‌نوشت» شهدای ارتش در استان قم با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه پایانی شهدای ارتش در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) رونمایی شد.

به گزارش صافی، پنجمین یادواره شهدای ارتش در استان قم تحت عنوان اجلاسیه پایانی ۵۶۵ شهید ارتش، با حضور امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری چهار یادواره شهدای نیروی هوایی، نیروی زمینی، نیروی دریایی و پدافند هوایی ارتش در قم طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: برگزاری این یادواره‌ها و بخصوص اجلاسیه پایانی فرصتی است برای اینکه قدر شهدا را بیش از پیش بدانیم و ضمن اعلام هوشمندی، ولایتمداری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی ارتش، با آرمان‌های شهیدان والامقام تجدید پیمان کنیم.

همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با بیان اینکه نام شهدا از ازل به عنوان ستارگان کهکشان غدیر، بعثت و عاشورا ثبت شده و زمینه سازان ظهور هستند، گفت: طواغیت و شیاطین قرنهاست که تمام قدرت خویش را بکار گرفته اند تا مسیر بعثت، غدیر و عاشورا را سد و منحرف کنند که به ظهور منتهی نشود، اما شهدای عزیز با آموزه‌های مکتب حسینی (ع) پشت سر ولایت این مسیر نورانی را بازگشودند.

وی با اشاره به اینکه وصیتنامه‌های شهدا تمامی گره‌های ذهنی را باز می‌کند، ادامه داد: وصیتنامه‌ها یک کلیدواژه اصلی دارد و آن این است که امام جامعه را فراموش نکنید و تنها نگذارید.

امیر موسوی با تاکید بر اینکه تبدیل مراسم شهدا به رفتار در جامعه مغفول مانده است، گفت: برای نیل به این مقصد، الگوسازی از شهیدان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید به یک نهضت رفتاری تبدیل شود.

حضور پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله مربوط به عملیات کربلای پنج در شلمچه با مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد، حال و هوای عاشورایی مراسم را دوچندان کرد و اجرای دو سرود پیرامون حضرت معصومه (س) و شهید گمنام توسط گروه انصارالحجه نیز بخش دیگری از مراسم بود.

در مراسم فوق، ارتباط زنده و تصویری با فرماندهان ارتش در سرحدات جمهوری اسلامی ایران برقرار شد و طی آن امیر «عباس جمشیدی» فرمانده تیپ ۲۲۸ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در نقطه صفر مرزی قصر شیرین، امیر «علی اسدی» فرمانده پدافند هوایی منطقه غرب کشور در پایگاه ۲۰ شهید سوباشی همدان، امیر خلبان «حیدریان» از پایگاه نهم شهید عبدالکریمی و امیر دریادار «حسنی» فرمانده منطقه دریایی کنارک بر حفظ آمادگی یگان‌های ارتش برای دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کردند.

در اجلاسیه پایانی شهدای ارتش، والدین شهیدان «احمد اسدی»، «ابوالفضل حمزه»، «محمد خراسانی»، «صادق قدیانی»، «علی سلمانی زاده»، «یدالله فخارزاده»، «حسین کاظمی»، «غلامحسین نائینی زاده» و «سعید لیلی» و نیز دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه و یادواره‌های شهدای ارتش مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از شهدا و توانمندی‌ها و افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

انتهای پیام/