10:52 1403/02/14
حماس:

رژیم صهیونیستی با تمدید آتش بس در غزه مخالفت کرد

صافی نیوز / دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای ادامه جنگ، گفت کمک‌هایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد نیازهای مردم را پوشش می‌دهد.
غزه

به گزارش صافی به نقل از فارس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که رژیم صهیونیستی با تمدید آتش‌بس مخالفت کرد؛ زیرا قصد دارد به جنگ علیه نوار غزه ادامه دهد.

در روز پنجاه و ششم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفت.

در روز گذشته نیز، هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

این نهاد فلسطینی با اشاره به اینکه بمباران رژیم صهیونیستی، باعث تخریب ۶۰ درصد از منازل و واحدهای مسکونی نوار غزه شده است، تأکید کرد: کمکهایی که وارد غزه شد، کمتر از یک درصد از نیازهای مردم این منطقه را پوشش نمی‌دهد.

خبرگزاری شهاب ضمن نقل بیانیه این نهاد، گزارش داد: در جریان از سرگیری حملات امروز صهیونیستها، بیش از ۱۱۰ نفر از جمله سه خبرنگار به شهادت رسیدند. بدین ترتیب، آمار شهدای خبرنگار از زمان آغاز تجاوز تا به امروز به 73 نفر رسیده است.

این دفتر تأکید کرد، از زمان آغاز حملات صهیونیستها، شش هزار و 500 نفر مفقود شده‌اند و تا کنون، 37 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

این نهاد فلسطینی با اشاره به نیاز روزانه نوار غزه به ورود هزار کامیون حامل کمکهای انسانی و یک میلیون لیتر سوخت، تل‌آویو و جامعه بین‌الملل را مسئول جنگ وحشیانه علیه نوار غزه دانست.

اسامه حمدان از رهبران جنیش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، آغازگر تجاوز امروز بوده و حماس فقط به این تجاوز پاسخ داده است.

حمدان با بیان اینکه صهیونیستها روز گذشته با درخواست آزادی 10 سرباز زن که اسیر بودند، عمدا واسطه‌ها را گمراه کردند، گفت: سیاست اسرائیل در دروغگویی از زمان آغاز حملات ادامه دارد و آمریکاییها نیز روایت آنان را تأیید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قصد رژیم صهیونیستی از آغاز آتش‌بس، ادامه جنگ بود، تصریح کرد: با وجود اینکه با تلاش میانجیها برای آرام کردن وضعیت، همراهی کردیم، ولی طرف اسرائیلی همه پیشنهادات ما را رد کرد.

این مقام حماس در پایان خاطر نشان کرد: [آنتونی] بلینکن [وزیر خارجه آمریکا] هم شریک جرم صهیونیستها در کشتار ملت ماست.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}