ریزش بورس در روز سرخ لیدرها

صافی نیوز / بورس امروز در حالی کانال ۱٫۴ میلیون را از دست داد که لیدرهای بازار قرمزپوش بودند.

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، در آخرین شنبه آبان، شاخص کل بورس بیش از ۲۷ هزار واحد ریخت و وارد کانال ۱٫۳ میلیون واحد شد. در این روز شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب ۱٫۹ و ۰٫۸۴ درصد افت را ثبت کردند. فولاد، فارس، پارسان و شستا امروز بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل را داشتند.

ارزش معاملات نیز در این روز بیش از چهار هزار میلیارد تومان بود که نسبت به چهارشنبه هفته قبل افت داشت.

با اینکه بازار سهام آخرین روز از هفته گذشته را با رشد اندک پشت سر گذاشته بود، امروز با حجم پایین در عرضه و تقاضا و در نهایت افت شاخص کل مواجه بود.

گروه شیمیایی، اداره بازارهای مالی و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی امروز بودند. پالایش، فولاد و شستا بیشترین ارزش معامله و خبهمن، پترول و خگستر بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

فرآورده‌های نفتی، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و بانک‌ها امروز تماما قرمزپوش بودند. سایر لیدرهای بازار نیز وضعیت بهتری نداشتند. به طور کلی امروز وضعیت سهم‌های کوچک بهتر از لیدرها بود.

شاخص کل فرابورس نیز امروز بیش از ۲۵۴ واحد منفی بود و وارد کانال ۱۹ هزار و ۹۸۸ واحد شد.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام گفت: احتمالا فردا هم وضعیت بازار سهام به همین صورت است. عرضه و تقاضا وجود ندارد و مثبت و منفی خاصی در بازار نداریم.

وی با بیان اینکه بازار فردا متعادل است، گفت: این وضعیت منفی در بازار ماندگار نیست و این روزها روزهای آخر منفی در بورس است. P/E سهام در وضعیت خوبی است و سهام ارزنده‌ای در بازار وجود دارد. دلار ۴۲۰۰ تومانی نهایتا تا اوایل سال آینده حذف می‌شود و نرخ ارز نیما به دلار آزاد می‌رسد. این مسائل وضعیت را برای بورس بهتر می‌کنند.

انتهای پیام/