ریزش قیمت خودرو آغاز شد

صافی نیوز/ یک فعال بازار خودرو می‌گوید: چنانچه بایدن به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوری آمریکا اعلام شود، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد از این پس قیمت خودروهای داخلی تا دو ماه آیند روند کاهشی را به خود بگیرد.

به گزارش صافی ، یک فعال بازار خودرو از تاثیر انتخابات آمریکا و کاهش چشم‌گیر قیمت خودرو خبر داد. شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده اما گفته می‌شود بایدن در یک قدمی پیروزی نهایی است. با این پیش‌ فرض اما بازار خودرو ایران نیز نسبت به این اتفاقات سیاسی واکنش نشان داده است.
به طوری که قیمت برخی خودروهای پر تقاضا همچون پراید و تیبا بین هفت تا ۱۳ میلیون تومان ارزان شد. فعالان بازار خودرو علت کاهش قیمت خودروها در بازار را عقب‌نشینی خریداران،  کاهش قیمت دلار و اتفاقات سیاسی در حوزه بین‌الملل می‌دانند.

خریداران از بازار خودرو عقب‌نشینی کردند
به گفته یک فعال بازار خودرو، قیمت خودرو از انتخابات آمریکا تاکنون تغییر چشم‌گیر داشته است. خریداران برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند و عده‌ای هم از این بازار عقب‌نشینی کردند؛ به طوری‌که به نظر می‌رسد روز جمعه در بازار خودرو خرید و فروشی صورت نگرفته است. یعنی عملا تقاضا برای خرید خودرو به صفر رسیده است.
فیروز نادری درباره آینده قیمت خودرو می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه بایدن به عنوان گزینه نهایی ریاست جمهوری آمریکا اعلام شود، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد از این پس قیمت خودروهای داخلی تا دو ماه آیند روند کاهشی را به خود بگیرد.

قیمت اولین معاملات خودرو
او با اشاره به قیمت انواع خودرو اظهار می‌کند: روز پنجشنبه قیمت پراید ۱۲۵ میلیون تومان بود که امروز با ۱۳ میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است.
پژو ۲۰۶ تیپ دو با ۲۰ میلیون تومان کاهش در امروز با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان معامله شد.
تیبا صندوق‌دار نیز طی دو روز گذشته ۱۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شد اما امروز با هفت میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۳۸ میلیون تومان رسیده است.
کوئیک نیز روز پنج‌شنبه با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان فروخته شد اما امروز این خودرو با ۱۲ میلیون تومان کاهش به قیمت ۱۵۸ میلیون تومان رسید.

با افزایش شانس برد بایدن در انتخابات آمریکا، دلار کاهش قابل توجهی در قیمت داشته که این اتفاق بر بازار خودرو در روز شنبه تاثیر گذاشته و قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شده است. حال باید دید که با اتمام انتخابات آمریکا قیمت خودرو در بازار چقدر ارزان خواهد شد؟

انتهای خبر/