زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی نروند

صافی نیوز / رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار داشت: به علت آماده نبودن طرف عراقی، زائران اربعین تا اطلاع ثانوی به مرز خسروی مراجعه نکنند.

به گزارش صافی، استقبال زیاد مردم از مرز خسروی باعث اختلال و کندی آمد و شد در این مرز شده است.

رئیس قرارگاه اربعین فراجا: زوار از مراجعه به این مرز خودداری کنند

رئیس قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به شلوغی و انبوه جمعیت زائران در مرز خسروی گفت: از زوار درخواست می‌شود فعلا از مراجعه به این مرز خودداری کنند.

سردار شرفی ادامه داد: طرف عراقی از لحاظ رساندن آب و جابه‌جایی و حمل و نقل زائران شرایط مساعدی ندارد و این موضوع سبب ایجاد مشکل برای زائران شده است.
شرفی گفت: از مردم و زوار گرامی درخواست می‌شود اگر مرز خسروی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند فعلا از مراجعه به آن خودداری کنند و در شهرهای عقبه یا هرجا که هستند توقف و بیتوته کنند.
رئیس قرارگاه اربعین فراجا تأکید کرد: امکانات از سوی طرف عراقی در این مرز مهیا نیست و رجوع به این مرز منجر به زحمت زائران خواهد شد.

۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کرمانشاه در بغداد مستقر شده که زائران را به خسروی و منذریه منتقل کنند.

 

وزیر کشور برای رایزنی با مقامات عراقی درخصوص تسهیل سفر زائران ایرانی اربعین تا ساعتی دیگر وارد بغداد می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور برای حل مشکل زائران ایرانی برای ورود به خاک عراق با نخست وزیر این کشور تماس گرفته است.

اعزام ۵۰ اتوبوس برای انتقال زائران به بغداد

اتوبوسرانی کرمانشاه کار انتقال زائران ایرانی از مرز خسروی تا شهر بغداد را برعهده گرفته است و براساس هماهنگی با اتوبوسرانی کرمانشاه، ۵۰ دستگاه اتوبوس با حضور در کشور عراق کار انتقال زائران از مرز را انجام خواهند داد.

تعداد زیادی از زائران در قسمت ایرانی مرز خسروی مستقر هستند که این افراد از گیت بازرسی فراجا گذر کرده‌اند ولی به دلیل نبود وسیله نقلیه برای جابجایی در طرف عراقی  (منذریه) فعلا تردد آنها متوقف شده است.

انتهای پیام/