3:17 1403/02/15

زمان ثبت نام انتخابات خبرگان اعلام شد

صافی نیوز / رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس امسال حدود سه برابر بیشتر از دوره قبل است، تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در مرحله پیش ثبت‌نام را حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و اعلام کرد: حدود ۱۸ درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند.
مجلس خبرگان رهبری

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، سید عباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران ظهر دوشنبه اول آبان در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در نوار غزه ، از حضور پرشور مردم در تجمعاتی که به همین منظور در جای جای استان تهران صورت گرفت تشکر و قدردانی کرد.

جوهری با بیان اینکه فرایند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز ۱۵ مرداد ماه سال جاری با دستور وزیر کشور رسما آغاز شده، از تغییر شیوه و روش برگزاری انتخابات بر اساس اصلاحیه مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار پیش ثبت نام انتخابات انجام شد و متقاضیان مدارک خود را جهت صحت سنجی در مرحله پیش ثبت نام در سامانه بارگزاری کردند.

وی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس امسال حدود سه برابر بیشتر از دوره قبل می باشد ، تعداد داوطلبان ثبت نام شده در مرحله پیش ثبت نام را حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۱۸ درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: از ۲۷ مهرماه مرحله اصلی ثبت نام به صورت غیر حضوری آغاز شد و داوطلبانی که مدارکشان به صورت کامل بارگزاری شده و تکمیل باشد ، امکان ثبت نام نهایی و حضور در عرصه انتخابات را پیدا خواهند کرد.

جوهری از صدور کد رهگیری برای حدود ۹۰۰۰ نفر در استان تهران خبر داد و با بیان اینکه مهلت ثبت نام در تاریخ سوم آبان ماه به پایان می‌رسد و امکان تمدید آن وجود ندارد ، گفت: یکی از شرایطی که امسال برای داوطلبان در نظر گرفته شده است، درج سوابق و بارگزاری مدارک فعالیت های اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی متقاضیان در سامانه است.

وی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید حداقل پنج سال سابقه فعالیت در زمینه های ذکر شده را داشته باشند، گفت: مجموعه فعالیت افراد باید حداقل پنج سال باشد و داوطلب می‌تواند سوابق خود در دوره‌ها و نهادهای مختلف را تجمیع و در غالب یک فایل در سامانه بارگزاری کند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه ثبت استعفا متقاضیان مشمول ماده ۳۲ قانون را تا قبل از روز ۲۵ خرداد امری ضروری دانست و افزود: عدم تکمیل پرسشنامه ها و عدم بارگزاری مدارک و دریافت کد رهگیری به منزله عدم ثبت‌نام تلقی شده و داوطلب امکان اعتراض به موضوع را نخواهد داشت.

وی همچنین از امکان تغییر حوزه انتخابیه ثبت شده در مرحله پیش ثبت‌نام در زمان ثبت نام نهایی خبر داد و افزود: تغییر حوزه انتخابیه یک بار دیگر و در روزهای نزدیک به انتخابات برای داوطلبین امکان‌پذیر خواهد بود.

جوهری در پایان سخنان خود و در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ثبت‌نام از داوطلبین در انتخابات خبرگان از روز ۱۴ آبان آغاز و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}