19:09 1403/02/11

زمان ورود اسپايکوژن به سبد واکسيناسيون کشور اعلام شد

صافی نیوز / محقق اصلي طرح مطالعاتي واکسن ايراني- استراليايي اسپايکوژن اظهار اميدواري کرد با پشت سر گذاشتن موفقيت‌آميز مرحله سوم تست انساني واکسن کروناي اسپايکوژن، از اواخر مهرماه ۱۴۰۰ اين واکسن وارد سبد واکسيناسيون کشور شود.
واکسن کرونا

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، پيام طبرسي محقق اصلي طرح مطالعاتي واکسن ايراني- استراليايي اسپايکوژن افزود: اين کار منوط به تاييد و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است که با توجه به شرايط موجود به نظر مي‌رسد تاييد خواهد شد.

وي، ظرفيت ماهانه مجموعه شرکت داروسازي سينوژن براي توليد اين واکسن را ۳ ميليون دوز اعلام کرد.

محقق اصلي طرح مطالعاتي واکسن ايراني- استراليايي اسپايکوژن، ميزان ايمني اسپايکوژن را ۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: تزريق دوز دوم داوطلبان مرحله سوم کارآزمايي باليني اين واکسن به احتمال زياد اواخر شهريور به پايان مي‌رسد.

طبرسي افزود: حدود ۲ هفته بعد از تزريق واکسن به تمام داوطلبان مرحله سوم، مي‌توان اثربخشي آن را به‌طور دقيق تر اعلام کرد.

وي با اشاره به اينکه چند هفته‌اي است که وارد فاز سوم تست انساني اين واکسن شده‌ايم، بيان داشت: تزريق دوز اول واکسن به ۱۶ هزار و ۸۰۰ داوطلب اين مرحله انجام شد و تا چند روز پيش، بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب هم دوز دوم را دريافت کردند.

طبرسي تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انساني واکسن کرونا اسپاکوژن را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: فاز دوم اين واکسن مشترک ايراني و استراليايي به پايان رسيده است.

بنا بر اين گزارش، واکسن اسپايکوژن توليد مشترک ايران و استراليا داراي فناوري ساخت پروتئين نوترکيب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمايي باليني اين واکسن در ايران توليد خواهد شد.

فاز پيش‌باليني و فاز اول کارآزمايي باليني واکسن اسپايکوژن در استراليا انجام شد و پس از آنکه مورد تاييد وزارت بهداشت اين کشور قرار گرفت، وزارت بهداشت ايران هم آن را پذيرفت و فاز دوم تست انساني انجام شد و مرحله سوم آن در ايران در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *