3:40 1403/02/19

زندگی برای مردم عادی که در پمپئی زندگی می کردند چگونه بود؟

صافی نیوز / تا همین اواخر، کاوش‌های باستان‌شناسی عمدتاً بر ویلاهای مجلل ساکنان ثروتمند در شهر روم باستان متمرکز بود که در زمان فوران کوه وزوویوس در سال ۷۹ پس از میلاد زیر لایه‌ای ضخیم از خاکستر آتشفشانی مدفون بود.
۲۷۷۶

به گزارش صافی، اما آخرین اکتشافات در این مکان، که توسط پارک باستان‌شناسی پمپئی اعلام شد، نگاهی به زندگی طبقه متوسط ​​شهر، کسانی که درآمد قابل تصرفی برای خرید دکور خانه دارند و هنوز نگران تغذیه خانواده‌های خود هستند، چگونه بوده است.

گابریل زوچتریگل، مدیر پارک باستان‌شناسی پمپئی، گفت: «در امپراتوری روم، بخش زیادی از جمعیت وجود داشت که با موقعیت اجتماعی‌شان دست و پنجه نرم می‌کردند و «نان روزانه» برایشان چیزی جز یک امر خاص بود. یک طبقه آسیب‌پذیر در طول بحران‌های سیاسی و کمبود مواد غذایی، اما همچنین بلندپروازانه برای بالا رفتن از نردبان اجتماعی.»

زوکتریگل گفت: که حفاری چهار اتاق جدید در یک خانه، که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ کشف شد، جزئیات ارزشمندی را در مورد محیط خانگی شهروندان عادی شهر فاش کرده است. برخی از اشیای قابل توجه‌تر یافت شده عبارتند از یک گنجه ظروف چوبی پر از بشقاب‌های کاملاً نگهداری‌شده، یک تنه که وقتی صاحبش سعی می‌کرد از زیر آوار در حال سقوط فرار کند، باز شده است، و میزهای سه‌پایه با کاسه‌های تزئینی.

زوکتریگل گفت: «در داخل اشیاء شیشه‌ای، مانند بطری‌ها، و همچنین سرامیکی، مانند گلدان‌ها را می‌یابیم که به تدریج در حال کشف آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

مریم سگوند
مریم سگوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *