ساخت مترو تهران – پردیس با قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی توسط قرارگاه خاتم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجاورت تهران باید ظرفیت های فاخر ایجاد شود، گفت: مهمترین زیرساخت‌های شهرهای جدید بحث حمل ونقل است که امروز فاز مطالعاتی مترو تهران پردیس را شروع کرده و قرارداد ۲ میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، […]

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مجاورت تهران باید ظرفیت های فاخر ایجاد شود، گفت: مهمترین زیرساخت‌های شهرهای جدید بحث حمل ونقل است که امروز فاز مطالعاتی مترو تهران پردیس را شروع کرده و قرارداد ۲ میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بخش زیر ساخت‌های مسکن مهر پردیس و اجرای فاز مطالعات متروی تهران پردیس با بیان اینکه مسایل مهمی پیش رو داریم و باید کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیشتر از گذشته دنبال کنیم، اظهار داشت: مهمترین بحث پیش رو کارآمدسازی نظام جمهوری اسلامی است که بتوانیم در جهت اعتلای جمهوری اسلامی کارآمدتر از گذشته ایفای نقش کنیم.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در یک جمله عزت و سربلندی مردم عمران و آبادی و اقتدار کشور برای تحقق شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث ذاتی باید برای گسترش شهرنشینی به ارتقای کیفیت زندگی مردم توجه داشته باشیم، ادامه داد: طرح‌های جدید باید دارای امکانات به روز شهری باشند که مردم بتوانند در یک سطحی از رفاه در این شهرها زندگی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین زیرساخت های شهری حمل و نقل است، گفت: باید به بحث افزایش راه‌های دسترسی در شهرهای جدید توجه جدی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به ساماندهی شهرهای صنعتی در مجاورت تهران گفت: در چندین جلسه بحث ساماندهی لکه‌های صنعتی را دنبال کردم باید بتوانیم واحدهای صنعتی رابا سازگاری محیط زیست به نواحی دیگر منتقل کنیم و در محیط‌های مجاز این واحدهای صنعتی اسکان داده شود که نهایت سازگاری با محیط زیست را داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما در شهرهای جدید بحث مترو و قطار برقی است، گفت: با قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت مترو پردیس – تهران قرارداد ۲ هزار میلیارد تومانی منعقد کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در زمان مشخص پروژه را تحویل دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معتقدم پیوست‌های فرهنگی واجتماعی برای شهرهای جدید بسیار اهمیت دارد، گفت: باید تمدن سازی در شهرهای جدید انجام شود به همین دلیل است که به ترکیب جمعیتی و ترکیب فعالیتی در شهرهای جدید را در دستور کار قرار داده ایم تا تمدن سازی در این مناطق انجام شود.

اسلامی تاکید کرد: امیدواریم در مجاورت تهران یک ظرفیت فاخر ایجاد کنیم که بتواند به مزیت های شهرهای پیرامون این کلان شهر بیافزاید.