عریقات:

سازمان ملل، اسرائیل را در لیست ناقضان حقوق بشر قرار دهد

صافی - دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از سازمان ملل خواست تا اسرائیل را به عنوان ناقض حقوق کودکان در گزارش‌های سالانه این سازمان درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه ثبت کند.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل خواست تا اسرائیل را به عنوان ناقض حقوق کودکان در لیست خود ثبت کند.

عریقات در این نامه همچنین تصریح کرد: همانطور که می‌دانید اسرائیل با زیرپا گذاشتن کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر قطعنامه‌های بین‌المللی حقوق کودکان را نقض می‌کند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه افزود: ارتش اسرائیل جمعه عبدالناصر مصبح ( ۱۲ ساله) و محمد نایف الحوم (۱۴ ساله) را در راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه با اراضی اشغالی از فاصله نزدیک به شهادت رساند.

وی، مسئولان اسرائیلی را متهم به آدم‌ربایی، کشتار و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به اراضی فلسطینی کرد.

این مسئول فلسطینی همچنین گفت: اسرائیل کودکان فلسطینی را از کودکیشان محروم می‌کند.

عریقات همچنین گفت: اسرائیل از ۷۰ سال پیش تاکنون حقوق ملت فلسطین را نقض کرده است و این که سازمان ملل به خاطر حمایت از مردم فلسطین اقدامی انجام نمی‌دهد، پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه افزود: اقدامات نیروهای اسرائیلی باعث محرومیت فرزندان ما از زندگی شده و حدود ۳۵۰ کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی محبوس هستند.

وی خاطرنشان کرد که از سازمان ملل انتظار دارد تا مسئولیت‌هایش را در قبال حمایت از ملت فلسطین به ویژه کودکان برعهده بگیرد.