سال ۱۴۰۰، سال شکوفایی اقتصاد مراغه

صافی نیوز / فرماندار مراغه: با جذب روزافزون سرمایه‌گذاران، برای کاهش مشکلات اقتصادی و نرخ بیکاری تلاش خواهیم کرد تا ۱۴۰۰، سال شکوفایی اقتصادی این شهرستان باشد.

به گزارش صافی، سیدعلی موسوی حسینی روز یکشنبه به نام گذاری امسال به عنوان «تولید، پیشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اشاره کرد و افزود: در سال جدید ستاد رفع موانع تولید شهرستان آماده همکاری و رفع موانع و پشتیبانی از تولیدکنندگان است.

وی همچنین ظرفیت‌های شهرستان در حوزه کشاورزی را نیز یادآوری کرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های سال گذشته در زمینه توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی، امسال عملیاتی می‌شود تا محصولات کشاورزی برای مردم منطقه ارزش افزوده مناسب داشته باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال شهرک صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان راه‌اندازی شود و بیان کرد: سرمایه‌گذارانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه ادامه داد: همچنین برای ایجاد و عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی نیز پارسال قدم‌های اساسی برداشته شده که امسال امیدواریم نهایی شود.

موسوی راه‌اندازی فاز ۲ شهرک صنعتی مراغه از دیگر اقدامات امسال برای پشتیبانی و حمایت از تولید عنوان کرد و از همه مسئولان خواست تا در مسیر رونق اقتصاد محلی گام بردارند.

وی به طرح‌ها و پروژه‌های کلنگ‌زنی شده یا افتتاحی سال ۱۳۹۹ نیز اشاره کرد و افزود: پروژه‌های آغاز شده در مجموعه کاوه سودا، افتتاح واحدهای تولیدی جدید، فعال شدن پروژه‌های نیمه‌تمام و بازگشت ۲۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در سال «جهش تولید» از جمله اقداماتی بود که امیدواریم امسال منجر به کاهش مشکلات اقتصادی و نرخ بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان شود.

وی در ادامه با عذرخواهی از مردم شهرستان بابت فشارهای اقتصادی در سال گذشته، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در حال جنگ هستیم و باید با اتحاد و همدلی در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان و فشارهای اقتصادی آنان ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته علاوه بر کرونا، که اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار داده بود شاهد فشارهای مضاعف از سوی استکبار جهانی بر کشورمان بودیم و خوشبختانه در مقایسه با اقتصادهای برتر دنیا اقتصاد کشورمان رشد قابل توجه‌ای داشت.

فرماندار مراغه گفت: هر موقع فشار بر جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی افزایش یافته شاهد همدلیف اتحاد و اتفاق بیشتر مردم کشورمان بوده ایم و امیدواریم امسال نیز شاهد موفقیت های بیشتر در حوزه های مختلف باشیم.

فرماندار مراغه همچنین از همکاری مردم و مسئولان شهرستان در سال گذشته قدردانی کرده و تداوم این همکاری را خواستار شد.

انتهای پیام/