ساماندهی مسیر گردشگری علویان مراغه تسریع می شود

صافی نیوز / فرماندار مراغه از تسریع در اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری روستای علویان این شهرستان خبرداد و گفت: باتوجه به اهمیت و نقش این راه روستایی در توسعه و رونق گردشگری، این طرح با مشارکت دهیاری و روستاهای منطقه اجرا می شود.

حمید شکری در حاشیه بازدید از مسیر روستای علویان در جمع خبرنگاران افزود: این مسیر به دلیل تردد بالای گردشگران از شهرهای مختلف استان و کشور و نیز روستاهای بالادست سدعلویان مسیرگشایی و تعریض می شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور تاکنون و با مشارکت مردمی، دهیاری و بخشداری مرکزی ۲۶۰ مترمربع تملک زمین و ۱۳۰ متر جدول گذاری شده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال شامل ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان و ۷۵۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات روستاهای بالادست هزینه می شود.

شکری افزود: با اجرای این طرح، مسیر ۱۴ متری خیابان اصلی این روستا به ۲۰ متری تبدیل شده و با تعریض آن تردد در این مسیر گردشگری تسهیل می شود.

این مسیر در حال حاضر تعریض و جدول گذاری شده و به زودی آسفالت ریزی و آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی این مسیر روستایی علاوه بر توسعه و رونق گردشگری، تردد روستاییان از جمله روستاهای تازه کند، قشلاق، صومعه، هریس، اوزبک، آشان و یایشهری را نیز تسهیل می کند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ادامه و توسعه این طرح نیز خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در راستای توسعه گردشگری، با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری مرکزی و نیز مشارکت مردمی، بازارچه ویژه تولیدات و صنایع دستی این روستا و روستاهای بالادست سدعلویان ایجاد خواهد شد.

بخش مرکزی مراغه با ۷۴ روستا دارای ۶۸ هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با ۲۴۵ نفر عضو و ۶۶ روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

انتهای پیام/