22:18 1403/02/17

سامانه جديد ثبت نام افراد فاقد مسکن به زودی اعلام می شود

صافی نیوز / رئيس کميسيون عمران مجلس اعلام کرد: به زودي براي افرادي که در دهک‌هاي پايين جامعه قرار دارند سامانه‌اي براي ثبت نام مسکن ايجاد و به مردم اطلاع رساني خواهد شد.
مسکن

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، محمد رضا رضايي کوچي با اشاره به حضور وزير راه و شهرسازي در نشست امروز سه شنبه کميسيون عمران اظهار داشت: با توجه به قانون توليد مسکن در کشور که سالي يک ميليون واحد مسکوني براي افراد فاقد مسکن ساخته مي‌شود و وزارت راه و شهرسازي در خط مقدم اين موضوع قرار گرفته است، امروز ميزبان آقاي قاسمي وزير راه و شهرسازي بوديم.

رئيس کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه سه کار اساسي در اولويت اين وزارتخانه براي توليد مسکن است افزود: تامين مسکن اولويت اول است که کار با جديت آغاز شده و ظرف ۱۳ روزي که از فعاليت وزير راه و شهرسازي مي‌گذرد با تلاش‌هاي وزير شش هزار هکتار زمين که قابليت ساخت و ساز دارد شناسايي شده و به عبارتي تقريباً زمين آماده است که برخي از اين زمين‌ها در داخل محدوده شهري و برخي خارج از محدوده است.

نماينده مردم جهرم و خفر، تامين مصالح ساختماني را به عنوان اولويت دوم برشمرد و گفت: هماهنگي‌هاي خوبي نيز در راستاي تامين مصالح ساختماني انجام شده، است همچنين در موضوع سوم تسهيلات بانکي نيز ۲۵۰ هزار ميليارد تومان براي توليد مسکن، رئيس کل بانکي مرکزي به بانک‌ها ابلاغ کرده که اين خود کمک خوبي براي بخش مسکن است.

رضايي کوچي افزود: در بخش جانمايي که در توليد مسکن اهميت دارد، بايد توجه لازم شود، زيرا مکاني که مسکن را احداث مي‌کنيم نياز به زيرساخت‌هايي در بخش گازرساني، آب، خانه بهداشت و مدارس دارد که به وزير راه و شهرسازي تاکيد کرديم با دستگاه‌هاي خدماتي همزمان با توليد مسکن به اين موارد و احداث آن‌ها توجه خاص شود.

رئيس کميسيون عمران با ياد آوري اينکه دولت در خصوص موضوع مسکن با حضور رئيس جمهور تشکيل جلسه داده است گفت: خوشبختانه دولت نيز با شناختي که از مسکن دارد و برساخت سالانه يک ميليون واحد مسکوني تاکيد دارد و از برنامه‌هاي دولت به شمار مي‌رود و پاي کار است.

رضايي تصريح کرد: به زودي براي افرادي که در دهک‌هاي پايين جامعه قرار دارند سامانه‌اي براي ثبت نامه مسکن ايجاد و به مردم اطلاع رساني خواهد شد.

رئيس کميسيون عمران مجلس اضافه کرد: اطلاعاتي که مردم در سامانه قبلي براي مسکن نام نويسي کرده اند، اطلاعاتشان در آن سامانه محسوب است، اما در سامانه جديدي نام نويسي کنند و براساس اولويت بندي در اين سامانه ان شاءالله مسکن به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر سختگيري‌هاي بانک‌ها براي ارائه وديعه مسکن در شرايط کرونا به مستاجران نيز گفت: در اين زمينه دولت با بانک مرکزي رايزني‌هايي داشته است و اميدواريم با تسهيلاتي که در اختيار مستاجران قرار مي‌گيرد و با آسان گرفتن ضمانت نامه‌ها، مستاجران از اين تسهيلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *