2:12 1403/02/20
در ارومیه؛

سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی کشور رونمایی شد

صافی نیوز – ارومیه – با حضور رئیس سازمان دامپزشکی و مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور به مناسبت هفته دولت سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در ارومیه رونمایی شد.

به گزارش صافی نیوز، رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی از این سامانه اظهارداشت: این سامانه به طور دقیق اطلاعات واردات و تولید واکسن را ثبت می‌کند.

علیرضا رفیعی‌پور مرزی بودن و اهمیت تامین امنیت غذایی را از اهداف رونمایی این سامانه در ارومیه برشمرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه هر محصولی که در گمرک ترخیص و وارد کشور می‌شود در این سامانه ثبت و اطلاعات دقیق واکسن نیز در آن مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان و نوع مصرف واکسن در واحدهای پرورشی و تولیدی نیز در این سامانه قابل ثبت است، اضافه کرد: حذف واسطه‌ها و دلالان از اهداف راه‌اندازی سامانه ملی پایش و مراقبت از بیماری‌های دام و طیور در کشور است.

رفیعی پور با بیان اینکه سالانه حدود ۷۰ میلیون یورو ارز برای واردات این میزان واکس طیور هزینه می‌شود اضافه کرد: این سامانه  به واقعی سازی قیمت ها کمک کرده وهمچنین  هر واکسن‌ساز داخلی که بتواند نیاز این بخش را تامین کند، مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

جلسه شورای هماهنگی مدیران‌کل دامپزشکی کشور با حضور روسای این سازمان در سالن همایش‌های هتل آنا به مدت ۲ روز در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *