با هدف توزیع، خرید و عرضه کنجاله سویا؛

سامانه نهاده‌های کشاورزی در آذربایجان‌ شرقی راه‌ اندازی شد

صافی نیوز - تبریز - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی با هدف توزیع، خرید و عرضه کنجاله سویا در این استان خبر داد.

اکبر فتحی، در گفتگو با صافی نیوز، با اشاره به اینکه با راه اندازی این بازارگاه، خرید و فروش نهاده های دامی با قیمت مصوب به صورت کنترل شده زیر پوشش بانک کشاورزی انجام می شود، ابراز داشت: رمز ورود به سامانه در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار خواهد گرفت، با راه اندازی این سامانه مرغداران، دامداران و کارخانجات تولید خوارک دام و طیور، بدون واسطه از تولید کننده واقعی خریداری می کنند و خرید و فروش به صورت شفاف صورت می گیرد.

وی افزود: بازار کنجاله سویا به ثبات رسیده و در خصوص تامین این نهاده نه تنها مشکلی در کشور و استان نداریم بلکه مازاد بر نیاز تولید کنندگان استان هم در انبارها ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مرغداران، دامداران و کارخانجات خوراک دام و طیور باید در این سامانه ثبت نام کنند، عنوان کرد: مرغداران و دامداران بعد از تائید و دریافت رمز عبور از سوی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به خرید کنجاله سویای مورد نیاز خود اقدام کنند.

فتحی با بیان اینکه همه مسوولیت های مربوط به خرید و فروش کنجاله سویا بر عهده کاربر خواهد بود، افزود: هدف از ایجاد این سامانه تحویل نهاده های دام و طیور به تولید کنندگان واقعی و جلو گیری از ورود دلالان و واسطه ها به این عرصه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حمل هر نوع نهاده و فرآورده دامی مستلزم دریافت گواهی بهداشتی از سوی دامپزشکی است، اذعان داشت: سهمیه بندی توزیع کنجاله سویا در استان وجود ندارد و تولیدکنندگان می توانند به صورت آزاد کنجاله سویای مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: مصرف کنندگان باید وصول نهاده های دام و طیور را حداکثر در یک هفته تایید و در سامانه انبارها به دامپزشکی نیز اطلاع دهند تا به عنوان کالای قاچاق از سوی دستگاه های نظارتی مورد پیگیری قرار نگیرند.

فتحی تاکید کرد: تولید کنندگان برای ثبت نام می توانند به سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی به آدرس  www.sps.bki.ir مراجعه کنند.

انتهای خبر/