نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی:

سختی‌ها فانی و سرسخت‌ها باقی هستند

صافی نیوز - علی جلیلی نماینده مردم مراغه و عجبشیر مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مسابقات تکواندو قهرمانی کشور (آقایان و بانوان) که به میزبانی تبریز برگزار می‌شود اظهار داشت: سختی‌ها فانی و سرسخت‌ها باقی هستند.

به گزارش صافی، علی جلیلی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات ورزشکاران اظهار داشت: فکر می‌کنم به جا است که از یک نماینده و وکیل مردم، چنین انتظاراتی وجود داشته باشد ولی ورزشکاران گرامی باید توجه کنند، الان در بحران اقتصادی قرار گرفته‌ایم. یعنی درگیر جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: امروز دشمنان قسم‌خورده ما به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند در کشورمان هنجارشکنی کنند. چگونه رفتارهایی که تهدیدکننده رفتارهای انسانی است را اجرایی نموده و به نقشه اساسی و طراحی شوم خود دست پیدا کنند که این موضوع ملموس است. هدفی که آن‌ها دارند این است که هنجارهای ورزشی که منطبق بر افکار ما هستند را از بین ببرند. هرلحظه که فکری را ایجاد می‌کنند تا توسطان تنظیم هنجارها به هم بخورند تا نسبت به افراد قوی‌تر از خودمان حسرت خورده یا افراد پایین‌تر را کوچک بشماریم، ما دچار هنجارشکنی شده‌ایم.

جلیلی با اشاره به قهرمانی تیم‌های نونهالان، نوجوانان و پاراتکواندو در مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده نمایندگان مجلس لازم می‌دانم از افتخارآفرینی نونهالان و نوجوانانی که در مسابقات آسیایی پرچم سه رنگ کشورمان را بالا بردند تقدیر و تشکر کنم اما طبق محاسباتی که انجام‌شده کمی در رنگ و کمیت مدال‌ها کمی افت داشتیم.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر ادامه داد: این نشان‌دهنده می‌دهد باید با مدیریت صحیح طوری رفتار کنیم که به دشمن نقطه‌ضعف نشان ندهیم. ما این توانایی را داریم که در مقیاس‌های مختلف حرف‌هایی برای گفتن در دنیا داشته باشیم. حالا باید حرف‌هایمان را در مسابقات المپیک بزنیم.

وی در پایان گفت: ما با ورزش کردن و تلاش می‌گوییم که سختی‌ها فانی و سرسخت‌ها باقی هستند. قهرمانان زیادی داشته‌ایم که با سرسختی خود پرچم کشورمان را بارها و بارها به اهتزاز درآورده‌اند. اما انسجام رفتاری نداشتیم که این موضوع باعث می‌شود نخبگان را از دست بدهیم. باید برای قهرمانان خود از نظر معیشتی، آموزشی، بهداشت روانی و … ارزش قائل شده و به آن‌ها توجه کنیم.

آذربایجان مهد تکواندو در عرصه قهرمانی است

رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان نیز با اشاره به اتفاقات رخ داده در مسابقات جهانی تکواندو برای ملی پوشان ایران اظهار داشت: قدرت تکواندو ایران امروز به جایی رسیده که در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر زمانی که دیدند نمی‌توانند در زمین حریفمان شوند، با صادر نکردن ویزا، تیم ما را تضعیف کردند و ۲ ملی‌پوش ما که از همین استان هم بودند نتوانستند در این مسابقات حاضر شوند.

وی افزود: به خاطر کم‌کاری دولت خبیث انگلیس نتوانستیم با تیم کامل در این مسابقات حضور پیدا کنیم اما در رده‌های دیگر و مسابقات مختلف توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و به همه ثابت شد که قهرمانان شایسته ما آن‌قدر توانایی داشتند که در میدان‌های دیگر شایستگی خودشان را به اثبات رساندند.

رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان ادامه داد: تیم‌های نوجوانان و نونهالان ما در گروه دختران و پسران مقام قهرمانی آسیا را به همراه تیم پاراتکواندو کسب کرده و تمام عناوین را به خود اختصاص دادند که این‌ها سرمایه‌های آینده تکواندو ما هستند.

پولادگر با اشاره به پتانسیل‌های تکواندو آذربایجان شرقی گفت: بارها و بارها ایران اسلامی به خودش بالیده و پرچم ایران در مهم‌ترین رویدادهای جهان به همت قهرمانانی که از این خطه بودند به اهتزاز در آمد. می‌خواهم بگویم با این همه افتخار و اقتدار در میدان‌های بزرگ که توسط قهرمانان این خطه به دست آمده می‌توان گفت که آذربایجان مهد تکواندو در عرصه قهرمانی است.

یکی از امیدهای بزرگم در عرصه قهرمانی رشته تکواندو، میرهاشم حسینی است که در آستانه کسب سهمیه المپیک و حضور در این میدان بزرگ است که امیدوارم دعای همه مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان شامل او و دیگر ورزشکارانمان شود. امیدوارم در سال‌های پیش رو سرمایه‌های آذربایجان در عرصه تکواندو ایران و جهان بدرخشند.

انتهای خبر/