12:32 1403/02/21

سرانه ۸۱۰ هزار تومانی هر شهروند مراغه ای در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه

صافی نیوز / سرپرست شهرداری مراغه از سرانه بودجه 810 هزار تومانی هر شهروند مراغه ای در بودجه 1400 شهرداری مراغه خبر داد.
سرپرست شهرداری مراغه

به گزارش صافی، شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه در نشست خبری که عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: سرانه شهروندی در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه ۸۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که متاسفانه این میزان هم نسبت به سرانه شهروندی در سایر شهرها و استانهای توسعه یافته کمتر است.

وی از پیشنهاد بودجه ۱۵۰ میلیاردی ۱۴۰۰ به شورای اسلامی شهر مراغه خبر داد و گفت: سهم بودجه عمرانی ۵۳ درصد و بودجه جاری شهرداری ۴۷ درصد در نظر گرفته شده است.

مروتی اضافه کرد: بودجه عمرانی شهرداری مراغه در محورهای گردشگری و توسعه معابر هزینه خواهد شد.

سرپرست شهرداری مراغه به نقش مشارکت عمومی در اجرای طرح های مدیریت شهری تاکید کرده و گفت: ۱۰۰ هزار خودرو در سطح شهرستان فعال هستند که اگر ۵۰ درصد اقدام به پرداخت عوارض خودرو نمایند ۱۰ میلیارد تومان شهرداری از این طریق منابع به دست خواهد آورد و این میزان موجب بهبود وضعیت آسفالت شهری خواهد شد.

مروتی گفت: رودخانه صوفی چای مراغه به عنوان برند شهرستان هست و در سال آتی بهسازی صوفی چای ادامه خواهد داشت، همچنین ۲ طرح عمرانی در این مسیر اجرا خواهد شد.

سرپرست شهرداری مراغه در پاسخ به سوال خبرنگار صافی نیوز در مورد رسیدگی به آسفالت معابر شهری گفت: در صورت مشارکت مردم در پرداخت عوارض خودرو، مشکلی در آسفالت معابر شهری نخواهیم داشت اما متاسفانه در این موضوع شاهد عدم همکاری مردم شهر مراغه هستیم، برای عملی شدن درخواست های به حق شهروندان در بهبود وضعیت آسفالت و زیرساخت های حمل و نقل، همت و مشارکت بیشتر همشهریان بسیار مهم و ضروری است.

مروتی اضافه کرد: برای سال آینده نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان قیر خریداری شده و این میزان قیر در پروژه بلوار ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی، پروژه بلوار ۳۵ متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر و بخشی برای لکه گیری معابر سطح شهری استفاده خواهد شد.

وی به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی مراغه اشاره کرده و گفت: متاسفانه مشکل ناوگان حمل و نقل در کشور به مشکل اساسی تبدیل شده است و این مشکل مختص مراغه نیست، در حال حاضر ۱۵ دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی در مراغه فعالیت می کند و ۱۶ اتوبوس در دست بازسازی قرار دارد.

مروتی گفت: راه‌اندازی مرکز مطالعات عملیاتی شهرداری از دیگر برنامه هایی است که مجموعه مدیریت شهری آن را در اولویت خود قرار داده و در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده است.

به گزارش صافی، شهرام مروتی در سال ۱۳۹۷ به عنوان معاون اداری و مالی شهرداری مراغه منصوب و اواخر دیماه امسال به عنوان سرپرست شهرداری مراغه انتخاب شد.

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *