زارع پوز:

سرعت اینترنت افزایش یافته اما از میزان دقیق آن بی اطلاعم!

صافی نیوز / وزیر ارتباطات با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است از میزان دقیق آن ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش صافی به نقل از دیجیاتو، وزیر ارتباطات با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است از میزان دقیق آن ابراز بی اطلاعی کرد. او در رابطه با اختلال اخیر اینستاگرام گفت در تامین ترافیک و باند پلتفرم‌های خارجی در چند روز گذشته اختلالی پیش آمده بود که با جایگزینی خطوط جدید رفع شد.

«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت بار دیگر بر افزایش سرعت اینترنت تاکید کرده و گفت:

«میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما سرعت افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. همین دیروز نتیجه تست سرعت اینترنت منتشر شد که دو رتبه بهبود یافته بودیم، هروقت نتیجه تست سرعت اینترنت کم می شود همه تیتر می زنند که سرعت اینترنت نزول چند پله ای داشته است ولی دیروز اعلام کردند سرعت اینترنت دو پله ارتقا کرده است که به رتبه ۷۰ رسیدیم و وضعیتمان در اینترنت همراه بهبود یافته است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.»

او فیبرنوری را پروژه زیربنایی در حوزه اینترنت ثابت دانسته که اگر شتاب بگیرد وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد: «با فیبر نوری مردم سرعت‌های چند ده برابری و بلکه چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌ اینترنت ثابت و همراه بهتر خواهد شد. در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره اختلال به وجود آمده برای اینستاگرام و امکان فیلتر آن، گفت: «این فضاها و بحث‌های منفی را نمی‌دانم چه کسانی به وجود می‌آورند. روز دوشنبه در مسیر تامین ترافیک بعضی از پلتفرم‌های بین‌المللی مشکلی به وجود آمد که ظرف چند ساعت هم حل شد و شرکت زیرساخت اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرد.»

زارع‌پور در ادامه به ماهواره خیام اشاره کرده و اظهار داشت طی هفته‌های آینده تصاویر آن نیز دریافت می‌شود. به گفته او ماهواره خیام به وضعیت پایدار رسیده است: «تصاویر دریافت شده، ولی کالیبره نیست اما الحمدلله همه چیز ماهواره درست کار می کند و کاملا در مسیر تعیین شده هستیم. پیش بینی ما این بود که این اتفاقات ظرف ۴ ماه رخ دهد ولی فکر می کنم در یکی دو هفته آینده این تصاویر را منتشر کنیم.»

انتهای پیام/