سفر دریایی خرمشهر-بصره فعال می شود/واردات ۳۴۰۰ خودرو از خرمشهر

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر، با اشاره به ادامه سفرهای دریایی خرمشهر ـ کویت، گفت: راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره، در دستور کار این اداره کل قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی گفت: پایانه مسافری دریایی بین المللی بندر خرمشهر به […]

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی خرمشهر، با اشاره به ادامه سفرهای دریایی خرمشهر ـ کویت، گفت: راه اندازی مجدد خط مسافری دریایی خرمشهر – بصره، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی گفت: پایانه مسافری دریایی بین المللی بندر خرمشهر به وسعت ۶ هزار متر مربع و با ظرفیت روزانه ۲ هزار مسافر، برای مقاصد کشورهای حوزه خلیج فارس در این بندر فعالیت دارد و هم اینک در طول هفته، دو سرویس رفت و دو سرویس برگشت خط کویت- خرمشهر برقرار است.

وی راه اندازی مجدد خط مسافری خرمشهر- بصره را از برنامه های آتی این بندر بیان کرد و گفت: تردد مسافر در ۱۰ ماه گذشته، نسبت به مدت مشابه پارسال، در این مسیر رشد ۷۵ درصدی نشان می دهد.

اسعدی ادامه داد: عملیات اجرایی ۸ پست اسکله ویژه گردشگری، در حوزه رودخانه کارون و جزیره مینو با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می شود.

وی منطقه آزاد تجاری اروند را یک موقعیت ویژه دانست و اظهار امیدواری کرد: با فعالیت بیست پست اسکله، ظرفیت اسمی ۱۰ میلیون تن مبادلات کالا را بتوان محقق کرد.

این مقام مسئول، همچنین تخفیف سود بازرگانی ۲۵ درصدی را یک امتیاز برای رونق بندر خرمشهر خواند و نزدیکی بندر به ریل و اتصال به راه آهن بندر امام خمینی (ره) را عامل مهمی برای جذابیت بندر خرمشهر بیان کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با بیان اینکه برنامه بندر خرمشهر برای خنثی سازی تحریم ها افزایش صادرات است، از افزایش ۱۶ درصدی میزان صادرات از بندر خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: در ۱۰ ماهه امسال، میزان صادرات از بندر خرمشهر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: از ابتدای امسال، سه هزار و ۴۰۳ خودرو از بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

اسعدی همچنین درباره مغروقه های بندر خرمشهر گفت: با حمایت دولت و تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی، از سال ۷۲ (سال های شروع بازسازی) تا کنون در مجموع ۱۸۵ فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج شده که شامل ۵۵ فروند از اروند رود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است و ۲۵ فروند مغروقه باقی مانده که از این تعداد، ۷ مورد آن مهم است.

به گفته مدیرکل بندر خرمشهر، از مهم ترین مغروقه های باقی مانده کشتی خانیان است که احتمالا تا پایان سال پیمانکار خارج کردن آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/