سفیر ایران در کویت: منطقه به حضور قدرت‌های بیگانه نیاز ندارد

صافی نیوز - سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت تأکید کرد که از دیدگاه ایران کشورهای منطقه قادر هستند امنیت این منطقه حساس را بدون نیاز به هیچ گونه دخالت خارجی تأمین کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل صافی، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت با اشاره به اینکه کشورهای منطقه قادر به تأمین امنیت این منطقه حساس بدون نیاز به دخالت خارجی هستند، تأکید کرد که «این منطقه به وجود قدرت‌های بیگانه نیازی ندارد».

ایرانی در مصاحبه با روزنامه «الجریده» کویت افزود که این نخستین بار نیست که ایران بر علاقه‌مندی خود برای همکاری و ائتلاف با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تأکید می‌کند و پیش از این نیز «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیشنهاد امضای پیمان عدم تعرض با کشورهای منطقه و نیز پیشنهاد تقویت گفت‌وگوهای منطقه‌ای در چارچوب سیاسی و امنیتی را مطرح کرد.

وی تصریح کرد که سیاست اصولی ایران بر محور ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه و تمرکز بر حسن همجواری و تقویت ارکان اعتمادسازی و تقویت نقاط مشترک بین این کشورها متمرکز است.

سفیر ایران در کویت همچنین گفت: «کشورهای بزرگی که حریم ما را نقض می‌کنند قبل از هر چیزی به فکر تقویت منافع خود هستند و برای ایحاد تفرقه و بزرگنمایی اختلافات بین کشورهای همسایه مسلمان و ترساندن آن‌ها از یکدیگر تلاش می‌کنند.»

ایرانی اشاره کرد که بازی خطرناک مقامات آمریکا به ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایران نیز در این چارچوب است و آن‌ها [در ظاهر] برای ایجاد ائتلافی به منظور تضمین دریانوردی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز تلاش می‌کنند اما هدف واقعی آن‌ها ایجاد بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه به خصوص با ملحق شدن رژیم صهیونیستی به این ائتلاف است.

سفیر ایران در کویت در ادامه تصریح کرد که کشورهای همسایه به خصوص معنای حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و نقش آن در ایجاد تنش را درک می‌کنند اگر چه این رژیم از تضمین امنیت خود عاجز است.

انتهای پیام/