9:14 1403/02/16

سفیر پرحاشیه روسیه در ایران تغییر کرد

صافی نیوز / کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در صفحه شخصی خود از شروع به کار الکسی ددوف به عنوان سفیر جدید روسیه در تهران خبر داد.
روسیه

به گزارش صافی، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه با انتشار تصاویری در توئیتی نوشت: امروز با الکسی ددوف دیدار داشتم. وی به زودی به عنوان سفیر جدید روسیه در ایران شروع بکار خواهد کرد. هر دو طرف تاکید کردیم که روابط ایران و روسیه در یکی از بهترین دوران تاریخی خود به سر می‌برد. از تلاش‌های لوان جاگاریان، سفیر قبلی روسیه سپاسگزارم و برای الکسی ددوف آرزوی توفیق دارم.

قابل ذکر است سفر روسیه در مدت ماموریت خود در ایران پرحاشیه بود.

اقدام لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران، در انتشار عکسی از خودش و سفیر جدید بریتانیا در سفارت روسیه که مشابه عکس چرچیل، روزولت و استالین در «کنفرانس تهران» است با واکنش گسترده مسوولان در ایران مواجه شد.

البته وی در مصاحبه ای مدعی شد من قصد توهین نداشتم و از خود شما می‌پرسم؛ چهار سال پیش یعنی سال ۲۰۱۷ همین‌جا عکسی را با سفیر پیشین انگلیس آقای «نیکولاس هاپتون» گرفتم، ولی هیچ‌کس هیچ حرفی نزد

همچنین سفیر روسیه در مصاحبه ای  جنجالی با روزنامه شرق درباره کم کاری های روسیه برای  بهره برداری از نیروگاه بوشهر انگشت اتهام به سوی ایران دراز کرد و مدعی شد  آنچه واضح و روشن است، این است که ایران چند صد میلیون یورو بدهکار ماست و پرداخت هم نمی‌کند.

نیز بر اساس آنچه که برخی رسانه ها در اردیبهشت ماه منتشر کرده اند ،جاگاریان در مصاحبه با روزنامه “ایزوستیا “چاپ مسکو گفته بودکه من بارها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود.

یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.

البته سفارت روسیه در ایران در واکنش به این خبر، در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات سفیر مسکو در تهران در مصاحبه با یکی از رسانه های روسیه در مورد سفر گردشگران این کشور به ایران، از سوی برخی از رسانه های فارسی زبان به صورت تحریف شده منتشر شده است.

از دیگر حاشیه های آقای سفیر مربوط به بهمن ماه سال گذشته بود که سفارت روسیه در تهران اعلام کرد که سفیر این کشور به مناسبت روز دیپلمات، به بنای یادبود گریبایدوف ادای احترام کرده است. الکساندر سرگئی ویچ گریبایدوف، سفیر کبیر روسیه در تهران در ۹ بهمن ۱۲۰۷ در تهران به دست معترضان کشته شد.گریبایدوف در حساس‌ترین سال‌های تاریخ ایران در دوران قاجار در مذاکرات ترکمانچای و نگارش عهدنامه آن نقشی اساسی ایفا کرد

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *