1:06 1403/02/13

سقط جنین در ایران دخترانه شد؟

صافی نیوز / هرچند که آمار رسمی از سقط‌جنین در کشور وجود ندارد اما پزشکان متخصص زنان و زایمان تاکید می‌کنند روزانه هزار‌ سقط‌جنین در کشور به‌صورت زیرزمینی انجام می‌شود.
سقط جنین

به گزارش صافی، درصد زیادی از این سقط‌ها هم متعلق به جنین‌هایی است که در آزمایش‌های سونوگرافی، جنسیت‌شان دختر تشخیص داده شده است.

برای بعضی والدین که تمایل دارند حتما یک فرزند پسر داشته باشند، سقط فرزندی که جنسیتش مطابق میل نیست بعید به نظر نمی‌رسد.بسیاری از متخصصان زنان و زایمان اما سقط جنین با جنسیت دختر را تایید می‌کنند. آنها‌ می‌گویند چهره برخی والدین بعد از این که متوجه می‌شوند جنین‌شان دختر است، در هم می‌شود و حرف از سقط جنین می‌زنند. فریبا لباف، متخصص زنان و زایمان به ما می‌گوید اتفاقا بسیاری از والدینی که با آی‌وی‌اف باردار می‌شوند، تاکید می‌کنند فرزند پسر می‌خواهند. صفیه عشوری‌مقدم، متخصص زنان و زایمان هم به ما از پدری می‌گوید که بعد از ۱۷هفتگی و بعد از این که متوجه شد جنسیت فرزندش دختر است، مادر فرزند را این قدر کتک زد تا این که  بچه سقط شد.

رئیس پژوهشگاه ناباروری ابن‌سینا اما به سخن پیامبر(ص) اشاره و تاکید می‌کند که ایشان بعد از به‌دنیاآمدن حضرت فاطمه(س) تاکید کردند هر خانواده‌ای که فرزند دختر دارد، دری از درهای بهشت به روی او باز می‌شود. به همین دلیل است که تاکید دارد تفکرات جنسیتی برای فرزند داشتن در اسلام وجود ندارد بلکه ریشه در فرهنگ دارد.

انتهای پیام/

مریم سگوند
مریم سگوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}