سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟

صافی نیوز / روز گذشته، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، از پیگیری ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از اقتصاد آنلاین، حسن شجاعی، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رخ دادن برخی از اشتباهات در زمان ثبت‌نام سهام عدالت گفت: یکی از اشتباهات در زمان ثبت‌نام سهام عدالت این بود که این سهام بر اساس دهک‌های جمعیتی به مشمولان داده شد و این در حالی است که باید بر اساس دهک‌های درآمدی میان افراد توزیع می‌شد؛ چراکه توزیع سهام عدالت بر اساس دهک‌های جمعیتی موجب شد که به عنوان مثال یک کارمند ساده و یک معاون وزیر، هر دو با وجود تفاوت حقوق و احتمالاً دارایی و درآمد، از سهام عدالت یکسان برخوردار شوند.

به گفته وی، موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد. در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، بدون شک اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، باید در اولویت دریافت این سهام قرار گیرند.

۲۱ فروردین ماه، پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز، از آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه، فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

بنابر آخرین آمارها، حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد دریافت سهام عدالت هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و این سهام به آنها واگذار نشده است. همچنین، حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

لازم به ذکر است که شب گذشته نیز، جاماندگان سهام عدالت و افرادی که یارانه معیشتی می‌گیرند، مشمول یارانه رمضان شدند و ۱۵۰هزار تومان به ازای هر نفر به حساب آنها واریز شد. البته اگر سود سهام عدالت را دریافت کرده‌ باشید، یارانه رمضان به حساب شما واریز نخواهد شد.

انتهای پیام/