رئيس هيات دوچرخه سواری مراغه خبر داد:

سه شنبه های بدون خودرو در مراغه اجرایی می شود

صافی نیوز - رئيس هيات دوچرخه سواري مراغه گفت: بزودي طرح سه شنبه هاي بدون خودرو در در اين شهرستان اجرا مي شود.

به گزارش صافی، بهنام پاک نیا روز جمعه در همایش دوچرخه سواری مراغه افزود: سه شنبه بدون خودرو پویشی است با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین تا از این طریق شهروندان، به ‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و حداقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای کارهای روزمره جایگزین کنند.

وی سه شنبه های بدون خودرو را در کاهش بار ترافیکی، پیشبرد اهداف ورزش همگانی و سالم سازی جامعه و محیط زیست موثردانست و اظهار داشت: این پویش بایستی نهادینه و فرهنگ سازی شود.

وی اضافه کرد: پویش سه شنبه‌های بدون خودرو در مراغه با هدف کاهش استفاده از خودروهای تک سرنشین با ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی توسط گروه های مردمی و برخی دستگاه های متولی برنامه ریزی شده است.

پاک نیا به همایش دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور ۳۰۰ نفر از دوچرخه سواران این شهرستان در مسیر یک و نیم کیلومتری میدان عبدالقادر مراغه ای تا بوستان یادگاران و با شعار ذهن و جسم سالم با وسیله پاک برگزار شد.

وی اضافه کرد: همایش های دوچرخه سواری به لحاظ جذابیت خواهان بسیاری دارد و جوانان و نوجوانان این ورزش را دوست دارند و هیات دوچرخه سواری با هدف نهادینه کردن فرهنگ آن و در راستای سلامتی جامعه و محیط زیست شرایط بر گزاری این برنامه ها را بیشتر فراهم می کند.

به گزارش صافی، در پایان این همایش به قید قرعه به نفرات شرکت کننده جوایزی اهدا شد.