16:22 1403/02/11
همزمان با ماه محرم و صفر؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در۱۵ امامزاده آذربایجان‌غربی برگزار می شود

صافی نیوز - ارومیه- معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود میرزایی در این خصوص اظهار داشت: امسال شعار «کِرامَتُنا الشهادۀ» شهادت افتخار ماست، به‌عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده و این سوگواره در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: گستره اجرایی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از ۱۰ شهریور تا ۷ آبان‌ماه بوده و در این ایام ویژه‌برنامه‌هایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

میرزایی گفت: ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در سه سطح در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و منظور ما از سطح‌بندی بقاع متبرکه، از بعد فرهنگی و ظرفیت حضور زائران و مجاوران جهت عزاداری در بقاع متبرکه در این ایام است.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این ایام ۲۱ مبلغ اعزامی از قم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی حضور خواهند داشت.

وی گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) ۱۱ شهریورماه مصادف با دوم محرم، ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی ۱۵‏‏‏ شهریورماه مصادف با ششم محرم، برنامه احلی‌من‌العسل، همایش نوجوانان حسینی ۱۶‏‏‏ شهریورماه مصادف با هفتم محرم نیز با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

سوگواری‌های حسینی از ابتدای هفته جاری در آذربایجان‌غربی آغاز شده و مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز همزمان با این ایام به سوگواری و عزاداری می‌پردازند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *