سوگواری حضرت زهرا(س) در دفتر قم رهبری برگزار شد

قم – ایرنا – آیین سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، فضلا و همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری در قم برگزار شد. به گزارش ایرنا، در این آیین که با […]

قم – ایرنا – آیین سوگواری سالروز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) روز شنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، فضلا و همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با مداحی مداح اهل بیت و سینه زنی عزاداران فاطمی همراه بود، امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: برای زنده نگه داشتن فرهنگ فاطمی گریاندن و تنها سینه زدن و غصه دار بودن کافی نیست.
حجت الاسلام علی احتشام بیان کرد: بالاترین وظیفه ما به ویژه نخبگان و خواص این است، که تحلیلی از علت گریه های حضرت زهرا(س) ارایه کنیم.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از فرهنگ قرآن و عترت بیان کرد: در جای جای قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) نمونه هایی از هدایت و رشادت و علو مقام های علمی و دینی و همچنین گذار از فتنه ها و بحران ها گوشزد شده است.
او یادآور شد: قرآن مجید فقط ۵۰۰ حکم فقهی دارد و بقیه مطالب و مفاهیم آن راجع به تبیین راه است.
در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، شهر مقدس قم دیشب و امروز غرق در عزا و ماتم است و آیین های عزاداری در اماکن مختلف مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا، حسینیه ها و همچنین بیوت علما و مراجع نیز برگزار شد.
حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام (ص) و همچنین همسر امام علی بن ابیطالب (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود و در سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجرت در مدینه به شهادت رسید.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/
انتهای پیام/