امام جمعه موقت تبریز:

سپاه بالاترین محبوبیت را در کشور دارد/ ضرورت توجه به رونق تولید

صافی - امام جمعه موقت تبریز با اشاره به خدمات سپاه از اول انقلاب تاکنون گفت: سپاه بالاترین محبوبیت را در کشور دارد چراکه برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرتعداد مردم ولایتمدار و انقلابی تبریز در مصلای اعظم امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: سپاه تنها به منزله مرزداری نیست بلکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از وظایف اصلی آن است.

وی با اشاره به سوم شعبان روز پاسدار گفت: این روز را به همه جانبازان و پاسداران تبریک می گویم، رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با پاسداران فرموده‌اند که من اصرار دارم شما عزیزان پاسدار در هر جایی که هستید، روح و حقیقت پاسداری و سپاه را مورد توجه قرار دهید.

وی با تاکید بر اینکه همیشه باید پاسدار ارزش‌های اسلامی بود، افزود: کسی که جان خود را در راه خدا بدهد، یک معامله سودآور با خدا می‌کند.: جانبارانی که درد شبانه‌روزی دارند، بدانند که تجارت آنها سودآور بوده و منفعت آخرت را خواهند برد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه سپاه محبوب است و برای همین حسادت داخلی و خارجی برای آن بالا است، ادامه داد: نیروهای مسلح همیشه مقتدر بوده و سپاه بالاترین محبوبیت را از اول انقلاب تا به امروز به دست آورده است.

برخی‌ها فکر می‌کنند گره مشکلات کشور به دست اروپایی‌ها باز می‌شود

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند گره مشکلات کشور به دست اروپایی‌ها باز می‌شود.

مطهری اصل ادامه داد: باید به دقت از تقی‌زاده‌های زمان مراقبت کنیم، برخی‌ها دلیل باز شدن گره مشکلات کشور را در دست اروپا می‌بینند که اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه تقی‌زاده به ظاهر روشنفکر تبریزی بود که در مشروطه قدرت یافت و یک فرد کاملاً غرب‌زده و خودباخته‌ای بود، افزود: او معتقد بود باید از فرق سر تا نوک پا باید غربی بود تا آدم باشیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه برخی‌ها نیز الان مانند تقی‌زاده‌ها وطن فروش و خائن هستند، افزود: آنها منافع ملت را زیر پا می‌گذارند. باید نسبت به تقی‌زاده‌های زمان مواظب بود.

وی با تاکید بر اینکه در زمان فعلی آمریکا به قدری منفور و جنایتکار شده که دیگر تقی‌زاده‌های زمان هم امیدی ندارند، گفت: افرادی که غرب را بزک کرده و بدی‌ها را پنهان می‌کنند و روز به روز مردم را تحقیر می‌کنند که شما نمی‌توانید. باید مراقب این افراد بود.

وی سپس با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها برجام را معطل می‌کنند، گفت: برخی‌ها اروپایی را بزک می‌کنند که ماه‌هاست برجام را معطل کرده و برای خروج آمریکا از برجام هیچ کاری نمی‌کنند.

مطهری اصل ادامه داد: اروپایی‌ها در حرف می‌گویند که ما پای‌بند برجام هستیم، البته این حرف نیز ناشی از منفعتی است که برایشان دارد. آیا فرانسه و آلمان همان‌هایی نیستند که ۸ سال صدام را مجهز کرده و موشک در اختیار آنها گذاشتند و یا حزب الله لبنان را تروریست نامیده و از داعش حمایت کردند.

در مواقع بحران نگاه سیاسی و جناحی نداشته باشیم

وی با بیان اینکه ۲۰ استان کشور درگیر بارندگی و سیل هستند، افزود: بعداز سیل مردم زیادی جان، خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند. اینکه متأسفانه در فضای مجازی و شبکه‌های معاند تلاش می‌شود تا نشان دهند که نظام قادر به مقابله با بلایای طبیعی نیست.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه کمک به سیل‌زده‌ها و همدلی مردم و مسؤولان از الطاف الهی است، گفت: نباید در سیل و چنین بلاهایی با بحث جناحی برخورد کرد، چراکه جان و امکانات مردم شوخی‌بردار نیست.

وی همچنین افزود: باید بدانیم که سیل و زلزله مختص به ایران نیست بلکه در همه کشورها رخ می‌دهد و با اینکه برخی ضعف‌های مدیریتی را قبول داریم، ولی آنگونه هم نیست که ایران عملکرد ضعیفی داشته است، چراکه خود آمریکا و اروپا بعد از ماه‌ها از وقوع یک بحران باز هم نمی‌توانند آن منطقه را سرو سامان دهند.

وی سپس با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توجه به رونق تولید تاکید کرد.

انتهای پیام/