امیرعبداللهیان:

سیاست غیر قابل تغییر ایران پایان دادن به جنگ در اوکراین است

صافی نیوز / وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایتالیایی سیاست غیرقابل تغییر ایران را ضرورت حل و فصل سیاسی بحران اوکراین و پایان دادن به جنگ خواند و گفت: به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می‌دهیم.

به گزارش صافی به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «آنتونیو تایانی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا امشب (چهارشنبه) ۱۸ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو انتصاب تایانی به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از موضع ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین‌المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند.

امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می‌دهیم.

تایانی وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا وارث تمدن‌های کهن هستند و می‌توانند مناسبات گسترده و رو به رشدی داشته باشند.

وی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقای صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تأکید کرد.

تایانی در مورد مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز گفت: ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد، به کار خواهد بست.

انتهای پیام/