شاخص بورس در کانال ۱٫۳ میلیونی ماند

صافی نیوز / امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه شاخص کل بورس با رشد سه هزار و ۲۶۰ واحدی به یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز در حدود ۰٫۰۹ درصد افت کرد.

به گزارش صافی به نقل زا تجارت نیوز، امروز شاخص کل بورس افزایش بیش سه هزار واحدی داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.
شاخص کل بازار سرمایه از ۱۰ روز گذشته روند صعودی داشت. امروز با دریافت خبر لغو برخی از تحریم‌ها این روند در برخی سهام خاص تقویت شد.
رویترز هم به مانند آسوشیتدپرس گزارش داده که آمریکا برای تسهیل مذاکره با ایران تحریم برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع می‌کند.

افت ناچیز شاخص کل هم‌وزن بورس
براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۹ درصد افت داشت و به محدوده ۳۳۲ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.
معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۶۲ هزار و ۱۰۰ معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان انجام دادند.
امروز نمادهای شتران، وبملت، وتجارت، شبندر، ومعادن، شپنا و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای پارسان، کالا و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

فرابورس کاهشی شد
در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با کاهش بیش از ۳۶ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۸۸ هزار و ۹۴ معامله بود.
امروز نمادهای بپاس، کزغال، بساما، اتکای، کزغال، تجلی و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای زاگرس، آریا، فرابورس، وملل و قچار نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
نمادهای تجلی، فرابورس، توسن، کرمان، آریا، مدیریت و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.
بیش از سه درصد از نمادها معادل ۷۲ نماد رشد داشتند. ۱۵۸ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/